Quote from Guest on 10 May 2011, 20:21Hej på er!
Jag är rätt ny här på sidan och har en fråga som jag hoppas på att jag kan få hjälp med här av er.
Jag kan idag springa 5 km och jag springer på 33 minuter. Imorgon ska jag vara med i Vårruset och om jag tycker det är kul satsar jag på att spri
Hej på er!
Jag är rätt ny här på sidan och har en fråga som jag hoppas på att jag kan få hjälp med här av er.
Jag kan idag springa 5 km och jag springer på 33 minuter. Imorgon ska jag vara med i Vårruset och om jag tycker det är kul satsar jag på att spri
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 20:31Om jag vore du skulle jag testa milspåret i morgon. Kanske kan du redan springa en mil. Dra ner tempot en aning från ditt 5 km tempo bara. Och orkar du inte springa hela milen: lägg in några gångpauser eller gå resten av sträckan.
En mil är inte så långt
Om jag vore du skulle jag testa milspåret i morgon. Kanske kan du redan springa en mil. Dra ner tempot en aning från ditt 5 km tempo bara. Och orkar du inte springa hela milen: lägg in några gångpauser eller gå resten av sträckan.
En mil är inte så långt
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 22:51Tack för svaret! Jag ska ge järnet imorgon och försöka mig på milen på fredag 😉 Är det lagom med tre pass i veckan eller ska man få in fler? Ska man varva med styrketräning? Ska man öva intervaller eller behövs det bara då man ska öka sin hastighet?
Tack för svaret! Jag ska ge järnet imorgon och försöka mig på milen på fredag 😉 Är det lagom med tre pass i veckan eller ska man få in fler? Ska man varva med styrketräning? Ska man öva intervaller eller behövs det bara då man ska öka sin hastighet?
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 01:48Om du inte har några problem med fem kilometer klarar du givetvis milen. Kanske med några gångpauser och lite träningsvärk efteråt första gången. Eller så trappar du upp med en kilometer för varje pass eller så.
Om det handlar om att få upp distans så är
Om du inte har några problem med fem kilometer klarar du givetvis milen. Kanske med några gångpauser och lite träningsvärk efteråt första gången. Eller så trappar du upp med en kilometer för varje pass eller så.
Om det handlar om att få upp distans så är
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 13:16Ge inte järnet idag, spring istället liiiite långsammare så fixar du milen galant.
Tre pass i veckan är lagom om du kör det redan idag. Kör du färre pass så ska du nog inte räkna med att springa både längre och fler pass samtidigt. Förändra en faktor bara
Ge inte järnet idag, spring istället liiiite långsammare så fixar du milen galant.
Tre pass i veckan är lagom om du kör det redan idag. Kör du färre pass så ska du nog inte räkna med att springa både längre och fler pass samtidigt. Förändra en faktor bara
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 20:03Hej! Tack för era tips!
Jag vill bara berätta (har varit utan internet några dagar) att jag i fredags försökte mig på milen och jag klarade av att springa hela sträckan. Det tog 1:13 men jag tog mig runt! Sjukt stolt blev jag!
I måndags försökte jag igen
Hej! Tack för era tips!
Jag vill bara berätta (har varit utan internet några dagar) att jag i fredags försökte mig på milen och jag klarade av att springa hela sträckan. Det tog 1:13 men jag tog mig runt! Sjukt stolt blev jag!
I måndags försökte jag igen
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 20:09Grattis! Du ser att du inte hade några problem att springa en mil. Men ta det försiktigt, eftersom du har fått ont i knäna. Smärta är en signal att du ska ta det lugnt. Känner du av någonting under nästa pass, så sluta spring och vänd hem gåendes. Se det
Grattis! Du ser att du inte hade några problem att springa en mil. Men ta det försiktigt, eftersom du har fått ont i knäna. Smärta är en signal att du ska ta det lugnt. Känner du av någonting under nästa pass, så sluta spring och vänd hem gåendes. Se det
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 21:09Grattis! 🙂
Hur gick det på vårruset? Sprang du snabbare där än vid träning?
Grattis! 🙂
Hur gick det på vårruset? Sprang du snabbare där än vid träning?
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:56Spring bara milen en gång i veckan, så belastar du inte så mycket. Du vinner inte mycket på att springa den varje gång. Tvärtom. Spring kortare och ett av de korta passen lite snabbare än vanligt. Så kommer miltiden att putsas kontinuerligt.
Spring bara milen en gång i veckan, så belastar du inte så mycket. Du vinner inte mycket på att springa den varje gång. Tvärtom. Spring kortare och ett av de korta passen lite snabbare än vanligt. Så kommer miltiden att putsas kontinuerligt.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 12:00Ja hamna nu inte den lunken att det BARA är milen eller längre som ska springas varje gång du är ute. Skruva tillbaka den ambitionen en smula
Ja hamna nu inte den lunken att det BARA är milen eller längre som ska springas varje gång du är ute. Skruva tillbaka den ambitionen en smula