Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i Ao-Nang
You need to log in to create posts and topics.

Jag kommer troligen att åka på ett par veckors semester i Ao-Nang i Thailand i april el maj. Eftersom det innebär att det blir ganska tätt inpå Sthlm Maraton kommer jag att behöva springa en hel del medan jag är där. Är det någon som har tips på nån lämpl

Ao Nang har inte känts som det mest lämpliga ställe att träna löpning. Förutom en turisttät huvudgata som går genom hela orten verkar det inte finnas så mycket vägar.

Ett alternativ är att springa på den långa stranden, ett annat är väl att ta en landsvä

Jag sprang huvudgatan (väg 4203) nordväst, följde strandlinjen till 90grader höger nordost. sen ytterligare en bit till vägkors 90grader höger igen där 4203 går ner mot byn igen. Totalt 5-6 km från "båttaxikuren" vid strandens nordvästra slut.

Edit: Koll

17km från ao-nang in till Krabi (dock får man tänka på att "alla" kör som idioter på fel sida vägen)
så håll dig på höger sidan så ser du alla mopeder.....och bilar

Hade lite funderingar på att springa mot Nopparat Thara, det verkar vara där du sprang Leif (väg 4203) om jag kommer ihåg rätt så var det lite lugnare åt det hållet.
Har lite dåliga erfarenheter av trafiken på vägen mot Krabi, men jag kanske ska ge det en

Den väg jag sprang var mycket måttligt trafikerad.

Min erfarenhet från de mer trafikerade vägarna gör att jag ALDRIG skulle springa där. I det vi kallar vägren är det helt tillåtet att köra både moppe och motorcykel, i BÅDA riktningarna. Vilket också gö

Jag var i Ao Nang i november. Den här rutten cyklade jag och det blir några kilometer om du springer loopen. Det är inte så hemskt trafikerat när man kommer utanför byn men jag rekommenderar småvägarna till höger om floden, de är otrafikerade.

http://ww

Det verkar som du cyklade ungefär samma väg som Leif sprang, det låter onekligen som att det området är det bästa alternativet.
Tack för tipset om gymet, hade hoppas på att kunna kombinera löpning ute och inne. Lite tempolöpning i svalka och trafikfrihet

Efter två veckor här kan jag konstatera att det blev mer inomhuslöpning än jag trodde. Har sprungit på Nagapura Resort för 200 thb per gång. (Finns också ett nytt gym mitt i stan som tar 300 per gång) Tog också några vändor på vägen mot Napporat Thara men