Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i Hamburg?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag ska till Hamburg på jobbresa nästa vecka och tar självfallet med löparutrustningen. Men jag har aldrig varit där förut så - är det någon som kan tipsa om bra stråk med utgångspunkt i centrala Hamburg (jag bor alldeles intill Hauptbahnhof, så "spår" fi

Jag var i Hamburg i juni och det är fint att springa längs Spree. Det går en lång smal park längs denna och det var massor med löpare där den kvällen jag sprang. Det lär nog inte var lika många där vid den här tidpunkten på året.

Menar du möjligen Elbe? Annars ligger det nån sjö som enligt Google maps heter Aussenalster alldeles nära stationen, kanske en lämplig runda?

Runt sjön (Alster tror jag den heter) är jättefint (har gått där, inte sprungit, men det är många som gör det). Tror det blir ca 8 km om man tar sig runt både övre och nedre, det går en bro över som delar sjön i två delar så att säga.

Har gjort Dextro Energy Triathlon i Hamburg och då sprang vi en bra och fin slinga, kolla länken är nästan helt säker på att du kan springa den nu med.

/Mattias

http://files.upsolut.de/triathlon/2011/st/DETHH2011Olymp.html

Tack för svar! Det verkar ju finnas ett par schyssta alternativ och mer än två pass hinner jag knappast ändå.

Nån som har koll på skopriser och bra löpbutiker?

Jo, jag menade Alster. Fin löprunda runt sjön.

Hemma igen, tack för tipsen!

Alsterrundan var kanon. Det var full rulle med löpare även så här års vid båda tillfällena jag sprang. I måndags en tidig morgontur då jag tydligen var nästintill den ende löparen som valde att springa moturs. Tyskarna är ju

Det är lite bättre backträning i Göhren, eller hur?

Då återstår bara den viktigaste frågan att få svar på.
Vad hällde du i dig i tisdagskväll?

Göhren erbjöd alldeles strålande möjligheter till både brutala backpass och alldeles perfekt slätlöpning. Har du varit där? Hur fint som helst, till och med i slutet av november!

I tisdags kväll hällde jag inte i mig nåt konstigt alls, men det blev kansk

12