Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa Lidingötjejloppet i VFF?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Ska springa Lidingö tjejlopp den 25 september och jag springer helst i mina VFF. Tycker att jag orkar mer, får bättre fart och mindre ont i knäna. Är det någon som sprungit tjejloppet tidigare som kan yttra sig om det funkar att springa det i VFF?

Här är en tråd om det långa Lidingöloppet: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1039022

Det är nog inga problem. Jag sprang Lidingö Ultra i aquasocks och det tillsammans med flera VFF- och minimalistlöpare.
Det är dagtid, underlaget är bra, nerförsbackarna är inte allt för långa. Ett problem kan möjligen vara att det är då pass trångt på LL

Tack för svaret! Jag har hört att det kan vara väldigt trångt. En kompis tipsade mig om att åka dit och provspringa först. Får se om jag får möjlighet till det....

Underlagsmässigt tror jag att det funkar utmärkt. Funderar också på att springa i mina vff.

Jag ska springa halvan i vff och det tror jag inte blir några problem vad gäller underlaget men det gäller ju mig och jag har sprungit en del på liknande underlag.

Värre om det blir trångt och man blir trampad på kanske...

Jag sprang LL-banan i VFF KSO i söndags - helt underbart. Rekommenderas!

Ja, det blir nog VFF, jag känner att jag springer mycket bättre i dem. Får ont i ryggen av skor... Men som sagt, läskigt om man ska bli trampad på tårna. Var ute och sprang spåret här i krokarna i VFF och det var minst sagt stenigt och kottar överallt, me

Förresten ni som springer i VFF, hur gör ni om det är blött? Springer ni med dem ändå? Det är ju inte helt behagligt...

Jo, jag springer i mina VFF även när det är blött. Jag upplever dock inte att det är särskilt obehagligt.

12