Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad säger ni, kan man springa lopp i slutet av en förkylning (lite hosta och heshet kvar)eller gör man bäst i att vila?

Jag skulle inte springa ett lopp om jag hade de symptomen kvar iallafall,
jag skulle kunna sträcka mig så långt som att säga att ett lättare träningspass på ganska låg intensitet är på gränsen om jag varit förkyld.

Alltså skulle jag säga nej, spring in

Vila om det inte är absolut "nödvändigt" och springa, eller vilken ansträngningsgrad hade du tänkt dig?

Skrev lite missvisande. Jag är fortfarande lite hes men hostan har gått över.

Det är absolut inte nödvändigt att springa loppet, men det hade varit kul. Jag mår bra i övrigt och "känner" mig inte sjuk.

Kör på om du inte har ont i halsen eller feber.

Håller med Jörgen. Jag har sprungit många lopp med avklingande förkylning (senast 161 km) och det har fungerat bättre än vad jag kunnat tro före start.

Som du säger mikael så tror jag säkert det kan funka alldeles utmärkt att springa i slutfasen på en förkylning när man talar om "ultralopp" då man inte får samma intensiva belastning på hjärta och lungor som vid exempelvis ett 5k eller 10k lopp där man lö

Jag skulle kanske inte riktigt lyssna till mina egna råd i den här frågan, men jag sprang faktiskt Gbg-varvet i lördags med avklingande förkylning. Normalt brukar jag vara ganska försiktig med min egen hälsa. men...ja, jag var helt enkelt så sugen på att