Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med allergi?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är tämligen ny-allergisk och inte så erfaren på området. Har nu varit "förkyld" vid samma tidpunkt de senaste tre åren och misstänker starkt att det är gräsallergi. Har inte kollat upp det men alla mina allergiska vänner och släktingar tycker det verkar s

Anna, har Du testat de receptfria allergipreparaten som finns på Apoteket, typ Clarityn? Det är inte farligt att testa...

Hela min familj, förutom jag, är pollenallergiker, och de blir väldigt bra hjälpta av Clarityn. Ungarna har vi gett detta på eget be

Jag har testat clarityn men märkte faktiskt ingen skillnad. Har fått tips om zyrlex också som jag ska testa så fort jag kommer till ett apotek.

Jag är väldigt noga med att inte träna med förkylning i kroppen och ville därför veta om det är skadligt (på

Det finns ett annat, receptbelagt preparat, Aerius, som är väldigt effektivt. Dock är det lite sövande, så vill Du inte somna under pågående pass så...;)

För övrigt får jag rätta mig själv lite, angående faran med att träna vid allergier; har man astamli

Jag äter Aerius mot min allergi, och det är en av de få mediciner som jag inte blir trött av.

Saxat från Fass: "Vid den rekommenderade dosen förväntas inte Aerius göra dig dåsig eller mindre alert. I mycket sällsynta fall blir emellertid enstaka persone

Jaha, där ser man ang Aerius...läkaren förordade kvällsdos till sönerna just pga den milt sövande effekten, och att morgondos skulle göra dem mindre alerta i skola och på dagis...men visst är den effektiv?

Aerius är grymt. Första medicinen som jag inte somnar av och som dessutom har nån effekt. Har gått på kortisonsprutor tills jag provade Aerius i år. 🙂

Nu ska vi inte göra det här till en hyllningstråd av ett läkemedel, utan om receptfria mediciner funka

Prova recepfria, men dock kan man behöva receptbelagda som är mer specifika.
Jag körde med recepfria med de hjälpte inte, så jag fick på recept som funka ombedelbums.
Din läkare kan testa dig med blodprov, men tyvärr kan man vara allergisk utan att provet

Blodprov är ofta onödigt och inte sällan meningslöst. Åtminstone tycker många rutinerade distriktsläkare det. Och man kan ofta lista ut om det är allergi på symtomen. Behandligen är den samma antingen blodprovet visar ngt eller ej.

Min man har pollenallergi sen många år. I förebyggande syfte äter han C-vitamin och Pantoten. Det har han gjort i flera år och besvären har minskat betydligt. Det stog i en artikel i Må Bra för flera år sedan om att den kombinationen hjälpte kroppen vid p

12