Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla,
Denna fråga har jag haft på tapeten förut:-)
Jag har inte ännu kommit under timmen (ok, det räknas inte med 59:58min, eller 1h o 17sek) Vill verkligen springa Hässelbyloppet på en BRA tid, eftersom det är sista för i år.Är nöjd bara det blir mel

Kolla in marathon.se, där finns det 10-veckorsprogram för Hässelbyloppet. Nu startar du ju lite sent men det är ju bara att försöka hänga på det programmet från och med nu. Om du har sprungit runt en timme tidigare borde det inte vara några problem att ho

Skrivs i en annan tråd att det är väldigt trångt på det loppet o svårt att kunna springa i sitt eget tempo. Kan kanske vara något att tänka på, om det är just där du ska persa.

Ett kort inflikning: sedan när är inte 59:58 min under timmen? Hur många minuter och sekunder går det på dina timmar? 😉 Däremot är 60:17 min över timmen, som du säger.

Jag skulle nog vilja komma mer än tio sekunder under timmen för att jag skulle tycka att jag verkligen var under timmen. Men 59:58 duger det med.

Tack AM R Medväska. Själv kommer jag en kvart under timmen men tycker ändå det är mest beroende av slumpen om man hamnar under timmen eller ej.

Stå kvar i startfållan och passera startlinjen ca 2 minuter efter startskottet så du kan springa i ditt eget tempo.
Kolla föregående års tävlingsdiskussioner och tävlingsberättelser.
Om du kan, testspring eller cykla banan så du känner till den.

hej Ulrika,

jag är också nybörjare, så jag kan nog inte ge så många bra råd 😉 men i alla fall berätta vad som hjälpt mig.

i slutet på juni låg jag på 59:30 och en månad senare runt 56-57. gjorde inget annat än 4 vanliga pass i veckan, 10, 10, 5 och 15

My: Tack ska skriva ut den o använda den löpträningen:-)
Anders: Får säga till dom att flytta på sig när Lucky Luke kommer hehe
Anders B: Jaa, men kunde lika gärna ha varit på andra sidan timman, du vet 2 sek..not much:-)
Camilla: Rätt bra ide eftersom ja

samma här, fortfarande ojämn, men har blivit bättre. det har hjälpt en hel del, så om jag vore dig skulle jag öva en hel del på att bli jämnare! du har säkert redan idag kapacitet att springa på 59 minuter eller snabbare, om du fördelar krafterna bättre.

12