Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag testade autopaus men tyckte det fungerade dåligt. Vad har ni andra för erfarenheter av AUTOPAUS?

Det här är mina erfarenheter av autopaus:

1.) Vid cykling undrade jag först varför klockan blippade varje gång jag körde under broar. Kom på efter ett tag att den autopausade varje gång den tappade satellitkontakt. Det lär man sig att leva med.

2.) Trai

Jag brukar använda autostart på tävlingar just för att se hur mycket av min sluttid som används till vätske/mat kontrollerna. den riktiga sluttiden får jag av arrangören. Man får visserligen ha lite koll på att snitthastighet och lite annat inte stämmer.

Eller så visar man tid och "tid - paus" i samma ruta och kan då lägga ihop för att få totala tiden - något ska man ju sysselsäta huvudet med!

Lite OT, men relaterat:

Någon som har någon koll på vad "Avg Moving Pace", "färdtid" och liknande är i Garmin Connect? Något liknande fast beräknat i efterhand?

(Anledningen till två språk är att det är bara delvis översatt, jag kanske borde slå om till

Pace är ju hastigheten mätt i tid/distans (tex min/km)

Kan "Avg Moving" vara det samma som "Moving average" som heter "Glidande medelvärde" på svenska? Dvs man tar ett medelvärde på tex de 5 första värdena och sen ett nytt på värde 2-6 sen ett på värde 3

Nja, exempel från ett av mina pass:

Tid: 00:58:08
Färdtid: 00:55:52
Elapsed Time: 01:15:26
Medelfart: 9.3 km/h
Avg Moving Speed: 9.7 km/h
Maxfart: 14.4 km/h
Medeltempo: 06:26 min/km
Avg Moving Pace: 06:11 min/km
Bästa tempo: 04:09 min/km

Efter

"Avg Moving Pace" är din medelfart under den tid du rörde dig, dvs. "Moving Time"/Distans.
Just de kolumnerna är på engelska i Garmin Connect även om resten är på svenska.

Hur ska man göra om den där aggresiva hunden kommer bakifrån? Stoppa klockan och springa tillbaka när man hängt av hunden eller ska man tacksamt ta emot lite hjälp med fartökningen? 🙂

Den kom bakifån, men jag antog att jag hade större chans att klara mig om jag stannade än om jag försökte springa ifrån den. Men det kanske var en felbedömning och en missad chans till nytt PB 🙂

12