Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa Tjurruset
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag ska springa Tjurruset 6 oktober men är verkligen helt otränad (t-)

Är det nån som har några bra tips på hur jag ska orka och hur jag ska träna sista 1,5 månad till loppet, så jag åtminstone klarar att springa en bit?

På en och en halv månad hinner du nog gå från helt otränad till otränad.
Satsa på att blanda och ge. Tonvikten på intervallpass skulle jag nog säga. Och ge noga akt på kroppens signaler. Du får mycket lätt skador om du kör för hårda eller för långa pass

"På en och en halv månad hinner du nog gå från helt otränad till otränad." (t+)

Jag skulle springa i skogen. 🙂

Träna på att simma i lera, klättra uppför en lerig backe och frysa om tårna så kommer det gå bra.

tack för tipsen, får väl satsa på att bli otränad då 😉

Hur som helst Pierre - lycka till! Tror det som Ola var inne på, och det som jag nickade bifall till, kanske egentligen var (ungefär) frågan varför man ställer upp i ett lopp inom snar framtid om man nu är helt otränad. Min omedelbara tanke var att det ka

60 minuter på tjurruset är för övrigt en grymt bra tid. Inget lopp man springer utan mera en fråga om att överleva. Jag skulle lägga ner, inte minst med tanke på att det på många ställen i banan brukar vara i princip omöjligt att ta sig förbi andra "löpar

Det är ju som vanligt fullt i Tjurruset. Så om du inte ska springa kan jag ta din startplats 😉

Hur som helst. Jag har inte sprungit just tjurruset, men andra liknande lopp. Har man inte uthålligheten finns det inte så mycket att göra för att förbättra

Se bara till att du kan slita i 1-1:30 timme. Tjurruset är inget vanligt lopp. Du borde absolut ta dig runt. Tunna kläder som värmer lite när de är kalla och dessutom inte samlar på sig vatten kan vara bra att ha.

Som andra säger är det fokus på gyttjeb

12