Quote from Guest on 28 August 2012, 00:01Jag ska springa Tjurruset 6 oktober men är verkligen helt otränad (t-)
Är det nån som har några bra tips på hur jag ska orka och hur jag ska träna sista 1,5 månad till loppet, så jag åtminstone klarar att springa en bit?
Jag ska springa Tjurruset 6 oktober men är verkligen helt otränad (t-)
Är det nån som har några bra tips på hur jag ska orka och hur jag ska träna sista 1,5 månad till loppet, så jag åtminstone klarar att springa en bit?
Quote from Ulrika Ekelund on 28 August 2012, 00:11På en och en halv månad hinner du nog gå från helt otränad till otränad.
Satsa på att blanda och ge. Tonvikten på intervallpass skulle jag nog säga. Och ge noga akt på kroppens signaler. Du får mycket lätt skador om du kör för hårda eller för långa pass
På en och en halv månad hinner du nog gå från helt otränad till otränad.
Satsa på att blanda och ge. Tonvikten på intervallpass skulle jag nog säga. Och ge noga akt på kroppens signaler. Du får mycket lätt skador om du kör för hårda eller för långa pass
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 14:06"På en och en halv månad hinner du nog gå från helt otränad till otränad." (t+)
"På en och en halv månad hinner du nog gå från helt otränad till otränad." (t+)
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 14:13Jag skulle springa i skogen. 🙂
Jag skulle springa i skogen. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 14:30Träna på att simma i lera, klättra uppför en lerig backe och frysa om tårna så kommer det gå bra.
Träna på att simma i lera, klättra uppför en lerig backe och frysa om tårna så kommer det gå bra.
Quote from Funbeat user on 28 August 2012, 17:07tack för tipsen, får väl satsa på att bli otränad då 😉
tack för tipsen, får väl satsa på att bli otränad då 😉
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 03:00Hur som helst Pierre - lycka till! Tror det som Ola var inne på, och det som jag nickade bifall till, kanske egentligen var (ungefär) frågan varför man ställer upp i ett lopp inom snar framtid om man nu är helt otränad. Min omedelbara tanke var att det ka
Hur som helst Pierre - lycka till! Tror det som Ola var inne på, och det som jag nickade bifall till, kanske egentligen var (ungefär) frågan varför man ställer upp i ett lopp inom snar framtid om man nu är helt otränad. Min omedelbara tanke var att det ka
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 08:0860 minuter på tjurruset är för övrigt en grymt bra tid. Inget lopp man springer utan mera en fråga om att överleva. Jag skulle lägga ner, inte minst med tanke på att det på många ställen i banan brukar vara i princip omöjligt att ta sig förbi andra "löpar
60 minuter på tjurruset är för övrigt en grymt bra tid. Inget lopp man springer utan mera en fråga om att överleva. Jag skulle lägga ner, inte minst med tanke på att det på många ställen i banan brukar vara i princip omöjligt att ta sig förbi andra "löpar
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 10:46Det är ju som vanligt fullt i Tjurruset. Så om du inte ska springa kan jag ta din startplats 😉
Hur som helst. Jag har inte sprungit just tjurruset, men andra liknande lopp. Har man inte uthålligheten finns det inte så mycket att göra för att förbättra
Det är ju som vanligt fullt i Tjurruset. Så om du inte ska springa kan jag ta din startplats 😉
Hur som helst. Jag har inte sprungit just tjurruset, men andra liknande lopp. Har man inte uthålligheten finns det inte så mycket att göra för att förbättra
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 06:45Se bara till att du kan slita i 1-1:30 timme. Tjurruset är inget vanligt lopp. Du borde absolut ta dig runt. Tunna kläder som värmer lite när de är kalla och dessutom inte samlar på sig vatten kan vara bra att ha.
Som andra säger är det fokus på gyttjeb
Se bara till att du kan slita i 1-1:30 timme. Tjurruset är inget vanligt lopp. Du borde absolut ta dig runt. Tunna kläder som värmer lite när de är kalla och dessutom inte samlar på sig vatten kan vara bra att ha.
Som andra säger är det fokus på gyttjeb