Quote from Guest on 16 July 2012, 07:10Jag upptäckte att två milslopp går olika tider samma dag, ett börjar kl. 11 och det andra börjar kl. 14. Jag vill gärna springa båda. Jag har inte sprungit någon halvmara än, men jag har nog kapaciteten för det. Är det någon som har sprungit två lopp samm
Jag upptäckte att två milslopp går olika tider samma dag, ett börjar kl. 11 och det andra börjar kl. 14. Jag vill gärna springa båda. Jag har inte sprungit någon halvmara än, men jag har nog kapaciteten för det. Är det någon som har sprungit två lopp samm
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 07:20Det beror ju på vilket tempo du tänkt hålla?
För mig hade det inte varit något problem med två millopp på det sätt du beskriver det. Jag hade ju dock inte sprungit så att jag kräktes under det första...
Det beror ju på vilket tempo du tänkt hålla?
För mig hade det inte varit något problem med två millopp på det sätt du beskriver det. Jag hade ju dock inte sprungit så att jag kräktes under det första...
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 10:11Jag sprang Ultra intervaller för ett par år sedan som finns på Jogg.se,
Under ett dygn så averkade vi åtta mil,alltså en mil vart tredje timme och det va inga problem dom första 4-5 intervallerna.
Men som föregående skribent skrev så kan det vara bra att
Jag sprang Ultra intervaller för ett par år sedan som finns på Jogg.se,
Under ett dygn så averkade vi åtta mil,alltså en mil vart tredje timme och det va inga problem dom första 4-5 intervallerna.
Men som föregående skribent skrev så kan det vara bra att
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 10:20Andreas, om loppen inte ligger allt för nära så kan du testa hur det funkar. Alternativt springa kortare sträckor med paus emellan.
Andreas, om loppen inte ligger allt för nära så kan du testa hur det funkar. Alternativt springa kortare sträckor med paus emellan.
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 11:21du kommer ju inte att kunan maxa på båda loppen men om du är ute efter ett PB skulle jag göra tvärtom mot vad ovanstående skrivit och välja att maxa på första loppet och sen får det andra loppet gå som det vill 🙂
Fast jag skulle inte välja att springa t
du kommer ju inte att kunan maxa på båda loppen men om du är ute efter ett PB skulle jag göra tvärtom mot vad ovanstående skrivit och välja att maxa på första loppet och sen får det andra loppet gå som det vill 🙂
Fast jag skulle inte välja att springa t
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 18:55Det är väl med misstagen som man lär sig så det är ju bara att köra....å sen kan du ju i samma tråd efter loppen redogöra för dina erfarenheter. Visdamsord är alltid bra att läsa. Varför göra om andras misslyckanden....när det ju finns så många andra man
Det är väl med misstagen som man lär sig så det är ju bara att köra....å sen kan du ju i samma tråd efter loppen redogöra för dina erfarenheter. Visdamsord är alltid bra att läsa. Varför göra om andras misslyckanden....när det ju finns så många andra man
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 08:02Du kommer kunna maxa på båda loppen. Dock lär nog resultatet på de båda loppen skilja sig åt en hel del.
Du kommer kunna maxa på båda loppen. Dock lär nog resultatet på de båda loppen skilja sig åt en hel del.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 08:10Detta blir väl ett utmärkt sätt att testa hur din kropp reagerar på 2 lopp på samma dag? Det blir säkert kämpigt på det andra loppet och du känner att du inte har lika mycket kraft jämfört med det första. Däremot när du gör detta igen vid ett annat tillf
Detta blir väl ett utmärkt sätt att testa hur din kropp reagerar på 2 lopp på samma dag? Det blir säkert kämpigt på det andra loppet och du känner att du inte har lika mycket kraft jämfört med det första. Däremot när du gör detta igen vid ett annat tillf
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 10:38Det jag undrar över är syftet med att springa två lopp?
- Ser du det som träning och förberedelse inför att börja springa allt längre sträckor (du nämner halvmara)? Det kan säkert vara en bra idé, alltså att dela upp ett långpass i två kortare, men i så
Det jag undrar över är syftet med att springa två lopp?
- Ser du det som träning och förberedelse inför att börja springa allt längre sträckor (du nämner halvmara)? Det kan säkert vara en bra idé, alltså att dela upp ett långpass i två kortare, men i så
Quote from Ulrika Ekelund on 20 July 2012, 14:11Jag tycker att det är ett häftigt projekt. Redovisa gärna resultatet. Och lycka till.
Jag tycker att det är ett häftigt projekt. Redovisa gärna resultatet. Och lycka till.