Quote from Guest on 5 April 2013, 15:25Hej
Vår skuttiga och studsiga 2½-åring ska få en springcykel nu när de börjar sopa gruset från trottoarerna. Finns ju en miljard modeller att välja mellan, så jag tar gärna emot tips. Hon är rejält lång för sin ålder, ska kanske tilläggas.Handbroms ett
Hej
Vår skuttiga och studsiga 2½-åring ska få en springcykel nu när de börjar sopa gruset från trottoarerna. Finns ju en miljard modeller att välja mellan, så jag tar gärna emot tips. Hon är rejält lång för sin ålder, ska kanske tilläggas.
Handbroms ett
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 15:35Cykelcity hade en Specialized springcykel för ett par år sen.
Röd.
Cykelcity hade en Specialized springcykel för ett par år sen.
Röd.
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 16:00Hänger väll lite på budgeten men om den inte är alltför tight så är dessa grymma.
http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/rothan.html
Hänger väll lite på budgeten men om den inte är alltför tight så är dessa grymma.
http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/rothan.html
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 17:25Vår snart 3 1/2 -åriga dotter har haft en (dock inte röd) sen hon var 2 1/2 utan handbroms. Det har fungerat bra, hon har fått en teknik att gradvis stoppa upp med fötterna. Men jag vet inte hur väl hon skulle kunna ha lärt sig att använda handbroms, för
Vår snart 3 1/2 -åriga dotter har haft en (dock inte röd) sen hon var 2 1/2 utan handbroms. Det har fungerat bra, hon har fått en teknik att gradvis stoppa upp med fötterna. Men jag vet inte hur väl hon skulle kunna ha lärt sig att använda handbroms, för
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 19:33Båda våra barn har kört springcykel från de varit 2 år respektive 18 mån och trots att det sitter handbroms på så har de inte använt den, de använder fötterna/tårna (vilket sliter rätt mycket på skorna/stövlarna)
Båda våra barn har kört springcykel från de varit 2 år respektive 18 mån och trots att det sitter handbroms på så har de inte använt den, de använder fötterna/tårna (vilket sliter rätt mycket på skorna/stövlarna)
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 19:34PS. Det är en Puky tror jag märket är. DS
PS. Det är en Puky tror jag märket är. DS
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 19:36Det borde gå bra att ta en vanlig liten cykel och plocka bort vevarmar/vevlager så får man en springcykel/kickbike?
Sedan när det är dags monteras det tillbaka?
Det borde gå bra att ta en vanlig liten cykel och plocka bort vevarmar/vevlager så får man en springcykel/kickbike?
Sedan när det är dags monteras det tillbaka?
Quote from Funbeat user on 6 April 2013, 00:29Den balanscykel vi har saknar handbroms. Grundtanken är ju att inte fokusera på annat än att balansera och sparka med benen så då borde ju en handbroms kunna var mer av ett hinder än en säkerhet. Kanske till och med bidra till att barnet vurpar.
Sedan sk
Den balanscykel vi har saknar handbroms. Grundtanken är ju att inte fokusera på annat än att balansera och sparka med benen så då borde ju en handbroms kunna var mer av ett hinder än en säkerhet. Kanske till och med bidra till att barnet vurpar.
Sedan sk
Quote from Funbeat user on 6 April 2013, 18:31Hur länge låter ni era barn använda springcykel för att sedan använda vanlig utan stödhjul?
Hur länge låter ni era barn använda springcykel för att sedan använda vanlig utan stödhjul?
Quote from Funbeat user on 6 April 2013, 21:41Min kollega har en till sin 2,5åring, hon fick den förra året. Men i år fick hon ärva storebrors cykel, med stödhjul. Men hon hanterade den inte och bad om en ny cykel, den var tydligen trasig enligt henne när det inte funkade..haha.. det var självklart i
Min kollega har en till sin 2,5åring, hon fick den förra året. Men i år fick hon ärva storebrors cykel, med stödhjul. Men hon hanterade den inte och bad om en ny cykel, den var tydligen trasig enligt henne när det inte funkade..haha.. det var självklart i