Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringer på utsidan av foten
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har problem med (bakre) benhinnorna långt ner på insidan av smalbenenbenen, min fysioterapeut misstänker att jag springer på utsidan av foten, både i fotisättning och i frånskjut. Jag är benägen att hålla med. Det belastar enligt honom senorna s

Hur länge har du hållit på med löpning och hur länge har du haft problem?

Och som komplement till Mikaels frågor; har du skor med pronationsstöd?

Precis som du så supinerade jag rejält förut, men kom till rätta med det. Dels bytte jag till neutrala skor / skor utan stöd, och dels jobbade jag aktivt med min fotisättning (stod o

Nu hörde jag i liftkön någon som sa att man efter benhinneproblem skulle börja gå å då verkligen fokucera på att rulla foten typ efter det att man satt i hälen å då upp till tån för då fick senorna emn behaglig men ändå sträckning alltså inget statiskt. P

Intressant Susanne, att du tränat dej FRÅN supination! Igår var jag och hämtade inlägg, som jag behövde pga cavovarusfot, enl ortopedingejören!
Jag har extremt högt fotvalv, men inte så att det lämnar hålrum på fotsulans yttersida... Hur ser dina fötter u

Är det verkligen supination om man både landar och trycker ifrån på utsidan? Jag trodde _vridningen_ från insida till utsida var supination.

Jag tror att det behövs bilder på fötterna och video på löpningen och kanske mer information, för jag har en käns

Låter som att foten är i en "supinerad ställning".

Jag svarar Jon-Erik privat, så att Lars frågeställning kan fortsätta diskuteras här!

Håller med. Din fysioterapeut och ingen annan (i alla fall ingen på nätet) bör ge dig råd.