Quote from Guest on 22 August 2010, 16:31Igår sprang jag Prinsens minne, en mil, och låg redan från start på en puls runt 194. När loppet var slut visade pulsklockan snittpuls på 198 och maxpuls på 210. Är det möjligt att ha så hög puls under en längre tid, kunde ju fullfölja loppet, om än på 66
Igår sprang jag Prinsens minne, en mil, och låg redan från start på en puls runt 194. När loppet var slut visade pulsklockan snittpuls på 198 och maxpuls på 210. Är det möjligt att ha så hög puls under en längre tid, kunde ju fullfölja loppet, om än på 66
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:41Jag hade några löp-pass förra vintern där både snitt- och maxpuls låg väldigt mycket högre än det normala. Långt över vad jag antar skulle vara nyttigt för mig.
Det visade sig vara den grymt tajta underställströjan jag dragit på mig p.g.a. kylan.
Nästa pa
Jag hade några löp-pass förra vintern där både snitt- och maxpuls låg väldigt mycket högre än det normala. Långt över vad jag antar skulle vara nyttigt för mig.
Det visade sig vara den grymt tajta underställströjan jag dragit på mig p.g.a. kylan.
Nästa pa
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:51Jag tror din puls stämmer. Det gamla rådet 220-ålder är rätt dåligt, och varierar kraftigt.
Jag hade själv en puls på spurtern i Göteborgsvarvet på 206 när jag var ca 40 år.
Jag tror din puls stämmer. Det gamla rådet 220-ålder är rätt dåligt, och varierar kraftigt.
Jag hade själv en puls på spurtern i Göteborgsvarvet på 206 när jag var ca 40 år.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 19:50Kanske fel på pulsklockan. Tror inte att pulsen var så hög under loppets gång. Maxpulsen påverkas ju av åldern och sänks desto äldre man blir. Har du gjort något maxpulstest nyligen eller har något resultat från tidigare år. Har du t.ex haft en maxpuls f
Kanske fel på pulsklockan. Tror inte att pulsen var så hög under loppets gång. Maxpulsen påverkas ju av åldern och sänks desto äldre man blir. Har du gjort något maxpulstest nyligen eller har något resultat från tidigare år. Har du t.ex haft en maxpuls f
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 20:15Gjorde ett maxtest i januari/februari med min PT och då var den runt 200. Blev mest fundersam kring att min snittpuls skulle vara 198, kändes inte som att den var så hög under loppet. Ska kanske dubbelkolla klockan 🙂
Gjorde ett maxtest i januari/februari med min PT och då var den runt 200. Blev mest fundersam kring att min snittpuls skulle vara 198, kändes inte som att den var så hög under loppet. Ska kanske dubbelkolla klockan 🙂
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 20:57Min snittåpuls på gårdagens lopp var högre än jag brukar komma upp i på mina intervaller.
Min snittåpuls på gårdagens lopp var högre än jag brukar komma upp i på mina intervaller.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 09:15Isf måste nått ha gått snett på ditt maxpulstest så att du egentligen har en högre maxpuls. Eller som jag var inne på tidigare något strul med klockan,pulsbandet. Kanske satt det lite konstigt medan du sprang? Eller börjar batterina bli dåliga? Vad vet ja
Isf måste nått ha gått snett på ditt maxpulstest så att du egentligen har en högre maxpuls. Eller som jag var inne på tidigare något strul med klockan,pulsbandet. Kanske satt det lite konstigt medan du sprang? Eller börjar batterina bli dåliga? Vad vet ja
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 10:02Klockorna får relativt ofta den typen av fel, specielt om batterier eller kontakt med kroppen är dåliga. Vissa av Polars bälten är känsliga för att sättas uppochner osv.
Även om formeln 220-ålder inte stämmer, så kan man inte ha vilka pulsvärden som hel
Klockorna får relativt ofta den typen av fel, specielt om batterier eller kontakt med kroppen är dåliga. Vissa av Polars bälten är känsliga för att sättas uppochner osv.
Även om formeln 220-ålder inte stämmer, så kan man inte ha vilka pulsvärden som hel
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 12:25Ja, det är ett bra utgångsläge: lita på kroppen.
Det är nämligen alltid och med 100 procents säkerhet så att hjärtat slår det slag de slår och som det behöver slå vid varje givet tillfälle - alldeles oavsett vad pulsklockor visar för värden 🙂
Ja, det är ett bra utgångsläge: lita på kroppen.
Det är nämligen alltid och med 100 procents säkerhet så att hjärtat slår det slag de slår och som det behöver slå vid varje givet tillfälle - alldeles oavsett vad pulsklockor visar för värden 🙂