Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStämmer detta?
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag kollade på sändningarna i samband med damernas marathon så berättades det att Isabella inte åt någon frukost före loppet och att man inte kan tillgodose kroppen den energin som man får i sig om man äter före ett lopp.
Kan det verkligen stämma att

kanske startade de kl 6 på morgonen eller så.

Kanske beror på att du isf inte äter mycket sent på kvällen?

"Hungriga vargar jagar bäst" eller vad var det de sa?

Jo, men jag är nog en ganska orkeslös varg i så fall...
Personligen så känner jag att jag har betydligt mycket mer ork och "tryck" i kroppen med ett ordentligt mål mat i magen. Jag försöker äta 3h innan träning och det funkar bra för mig i alla fall.

Jörgen - jag tror att det är lite skillnad på hur mycket energi man behöver inför ett marathonlopp. (att springa på strax över 2 timmar krävs ju inte lika mycket som att springa på 4-5 timmar).
Hon dricker ändå kolhydratspetsad sportdryck på morgonen.

Ja

Jag tror inte någon av oss som hänger på FB kan jämföra oss med Isabella, inte ens när det gäller frukost!

Energibehovet när man springer är väldigt beroende av längd, så det är ung. lika mycket energi som går åt oavsett hur fort man springer. Ungefär, alltså.

~1kcal/kg kroppsvikt och km, mellan tummen och pekfingret.

Då är mitt energibehov en gnutta större än Isabellas med andra ord med tanke på att jag väger 126kg...

Isabella är världselit.

För oss vanliga tar ett marathonlopp lite längre tid.
Är lite van och jag kom snart underfund med att sätta in min kropp i mitt specifika mönster.

Min kropp vill ha något rejält max. 6 timmar tidsintervall - dagtid.

När jag k

12