Quote from Guest on 28 August 2011, 19:46När jag kollade på sändningarna i samband med damernas marathon så berättades det att Isabella inte åt någon frukost före loppet och att man inte kan tillgodose kroppen den energin som man får i sig om man äter före ett lopp.
Kan det verkligen stämma att
När jag kollade på sändningarna i samband med damernas marathon så berättades det att Isabella inte åt någon frukost före loppet och att man inte kan tillgodose kroppen den energin som man får i sig om man äter före ett lopp.
Kan det verkligen stämma att
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 19:56kanske startade de kl 6 på morgonen eller så.
kanske startade de kl 6 på morgonen eller så.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 20:01Kanske beror på att du isf inte äter mycket sent på kvällen?
"Hungriga vargar jagar bäst" eller vad var det de sa?
Kanske beror på att du isf inte äter mycket sent på kvällen?
"Hungriga vargar jagar bäst" eller vad var det de sa?
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 21:33Jo, men jag är nog en ganska orkeslös varg i så fall...
Personligen så känner jag att jag har betydligt mycket mer ork och "tryck" i kroppen med ett ordentligt mål mat i magen. Jag försöker äta 3h innan träning och det funkar bra för mig i alla fall.
Jo, men jag är nog en ganska orkeslös varg i så fall...
Personligen så känner jag att jag har betydligt mycket mer ork och "tryck" i kroppen med ett ordentligt mål mat i magen. Jag försöker äta 3h innan träning och det funkar bra för mig i alla fall.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 21:41Jörgen - jag tror att det är lite skillnad på hur mycket energi man behöver inför ett marathonlopp. (att springa på strax över 2 timmar krävs ju inte lika mycket som att springa på 4-5 timmar).
Hon dricker ändå kolhydratspetsad sportdryck på morgonen.Ja
Jörgen - jag tror att det är lite skillnad på hur mycket energi man behöver inför ett marathonlopp. (att springa på strax över 2 timmar krävs ju inte lika mycket som att springa på 4-5 timmar).
Hon dricker ändå kolhydratspetsad sportdryck på morgonen.
Ja
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 21:54Jag tror inte någon av oss som hänger på FB kan jämföra oss med Isabella, inte ens när det gäller frukost!
Jag tror inte någon av oss som hänger på FB kan jämföra oss med Isabella, inte ens när det gäller frukost!
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 22:50Energibehovet när man springer är väldigt beroende av längd, så det är ung. lika mycket energi som går åt oavsett hur fort man springer. Ungefär, alltså.
Energibehovet när man springer är väldigt beroende av längd, så det är ung. lika mycket energi som går åt oavsett hur fort man springer. Ungefär, alltså.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 22:55~1kcal/kg kroppsvikt och km, mellan tummen och pekfingret.
~1kcal/kg kroppsvikt och km, mellan tummen och pekfingret.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 23:39Då är mitt energibehov en gnutta större än Isabellas med andra ord med tanke på att jag väger 126kg...
Då är mitt energibehov en gnutta större än Isabellas med andra ord med tanke på att jag väger 126kg...
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 07:30Isabella är världselit.
För oss vanliga tar ett marathonlopp lite längre tid.
Är lite van och jag kom snart underfund med att sätta in min kropp i mitt specifika mönster.Min kropp vill ha något rejält max. 6 timmar tidsintervall - dagtid.
När jag k
Isabella är världselit.
För oss vanliga tar ett marathonlopp lite längre tid.
Är lite van och jag kom snart underfund med att sätta in min kropp i mitt specifika mönster.
Min kropp vill ha något rejält max. 6 timmar tidsintervall - dagtid.
När jag k