Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStarttid i VR - sen eller tidig - …
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

jag ska cykla VR för första gången - ser mycket fram emot det! Har inte cyklat landsväg överhuvudtaget än, men så snart vägarna sopas ska jag bege mig ut!

När jag anmälde mig valde jag tidig start. Nu fick jag en väldigt tidig start, dvs 01.02. Ja

Det är ingen större nackdel då du som nybörjare hamnar bland "vanliga" motionärer och slipper de värsta stress o kraschgängen som kör framåt 3-5 tiden... Nackdelen är förstås att du vänder på dygnet något mer och blir tvungen att köra med belysning några

Jag tycker det är fantastiskt att cykla på natten. Grattis till en bra starttid! Det innebär sannolikt att du får möta soluppgången någonstans på västra sidan, kring Hjo. Det är underbart när den stiger upp över sjön. Dessutom får du uppleva det magiska m

Går inte solen upp runt 4-tiden vid den tiden på året? Tveksamt om hon hinner till Hjo va? 17 mil på 3 timmar är ingen barnlek.

Hej,
tack för tipsen! Då känner jag mig rätt nöjd med min starttid. Jag ska gå med i en cykelklubb för att särskilt få öva på klungkörning (och cykeletikett haha).
🙂
Ses på landsvägen om ett par veckor!
Åsa

daniel
känner igen mig i det du skriver.
vi stannade för länge förra året å jävlar vad kall jag blev. Det var juh heller inte så trevligt väder för den delen så det var KALLT KALLT KALLT... i år blir det inte lika täta stopp och absolut inte så långa upp

Jag startade 23:38 i min första runda. Helt fantastisk känsla som måste upplevas. Och passa då på i din första runda. För om kraven på dig själv att åka "fort" ökar i ev kommande starter så kanske det då är mindre lämpligt att köra i mörker.
Lycka till! :

Jag rullar iväg 22.24 från Motala. Får uppleva hela natten.

21:52 det blir en låååång kväll och natt på cykelsadel..

20.44 Im loving it 🙂