Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelstarttid vätternrundan
You need to log in to create posts and topics.

12

Tänkte köra vätternrundan nästa år och undrar lite om vilken starttid som är " bäst " kväll,natt eller morgon ??
Siktar på runt 11-12 timmar, åker från Stockholm så restiden är väl ca 3 timmar antar jag

// Micke

Efter 03:00 slipper man cykla i mörker och man slipper ha lampa

Jag har bara kört en gång, då med start 03:16. Skulle inte vilja ha en tidigare start än så men kan däremot tänka mig en senare.

Fördelarna är att man slipper lysen (eller först och främst att man slipper köra i mörkret) och att man dessutom hinner sova

En parameter är att om man åker bil hem så får föraren inte ha cyklat inom 6 timmar innan hemfärd (kollas av polisen). Startar man sent och cyklar i normal takt blir det sen hemfärd lördag som tidigast. Sover man över lör-sön är det inga problem.

Jag cyklade ungefär mellan kl 21 till kl 11.

Fördelar:
* Mycket publik och folkfest längst med vägen på kvällen. Riktigt trevligt!
* Många klungor att haka på.
* Så gott som ingen trafik hela vägen fram till Hammarsundet.
* Inte så trångt i mål men ändå

9:30 med Vargflocken.

>En parameter är att om man åker bil hem så får föraren inte ha cyklat inom 6 timmar innan hemfärd (kollas av polisen). Startar man sent och cyklar i normal takt blir det sen hemfärd lördag som tidigast. Sover man över lör-sön är det inga problem.

Perso

Jennys analys stämmer mycket bra.

Jag hade en privatchaufför som åkte hem och sov medan jag cyklade. 🙂

Köra bil är situationsanpassat. Lika många olämpliga förare finns utflygande från diverse löpspår och liknande varenda dag.

12