Quote from Guest on 23 June 2011, 09:25Tänkte köra vätternrundan nästa år och undrar lite om vilken starttid som är " bäst " kväll,natt eller morgon ??
Siktar på runt 11-12 timmar, åker från Stockholm så restiden är väl ca 3 timmar antar jag// Micke
Tänkte köra vätternrundan nästa år och undrar lite om vilken starttid som är " bäst " kväll,natt eller morgon ??
Siktar på runt 11-12 timmar, åker från Stockholm så restiden är väl ca 3 timmar antar jag
// Micke
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 09:35Efter 03:00 slipper man cykla i mörker och man slipper ha lampa
Efter 03:00 slipper man cykla i mörker och man slipper ha lampa
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 10:05Jag har bara kört en gång, då med start 03:16. Skulle inte vilja ha en tidigare start än så men kan däremot tänka mig en senare.
Fördelarna är att man slipper lysen (eller först och främst att man slipper köra i mörkret) och att man dessutom hinner sova
Jag har bara kört en gång, då med start 03:16. Skulle inte vilja ha en tidigare start än så men kan däremot tänka mig en senare.
Fördelarna är att man slipper lysen (eller först och främst att man slipper köra i mörkret) och att man dessutom hinner sova
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 10:50En parameter är att om man åker bil hem så får föraren inte ha cyklat inom 6 timmar innan hemfärd (kollas av polisen). Startar man sent och cyklar i normal takt blir det sen hemfärd lördag som tidigast. Sover man över lör-sön är det inga problem.
En parameter är att om man åker bil hem så får föraren inte ha cyklat inom 6 timmar innan hemfärd (kollas av polisen). Startar man sent och cyklar i normal takt blir det sen hemfärd lördag som tidigast. Sover man över lör-sön är det inga problem.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 11:31Jag cyklade ungefär mellan kl 21 till kl 11.
Fördelar:
* Mycket publik och folkfest längst med vägen på kvällen. Riktigt trevligt!
* Många klungor att haka på.
* Så gott som ingen trafik hela vägen fram till Hammarsundet.
* Inte så trångt i mål men ändå
Jag cyklade ungefär mellan kl 21 till kl 11.
Fördelar:
* Mycket publik och folkfest längst med vägen på kvällen. Riktigt trevligt!
* Många klungor att haka på.
* Så gott som ingen trafik hela vägen fram till Hammarsundet.
* Inte så trångt i mål men ändå
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 12:199:30 med Vargflocken.
9:30 med Vargflocken.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 19:01>En parameter är att om man åker bil hem så får föraren inte ha cyklat inom 6 timmar innan hemfärd (kollas av polisen). Startar man sent och cyklar i normal takt blir det sen hemfärd lördag som tidigast. Sover man över lör-sön är det inga problem.
Perso
>En parameter är att om man åker bil hem så får föraren inte ha cyklat inom 6 timmar innan hemfärd (kollas av polisen). Startar man sent och cyklar i normal takt blir det sen hemfärd lördag som tidigast. Sover man över lör-sön är det inga problem.
Perso
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 19:28Jennys analys stämmer mycket bra.
Jennys analys stämmer mycket bra.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 22:32Jag hade en privatchaufför som åkte hem och sov medan jag cyklade. 🙂
Jag hade en privatchaufför som åkte hem och sov medan jag cyklade. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 13:55Köra bil är situationsanpassat. Lika många olämpliga förare finns utflygande från diverse löpspår och liknande varenda dag.
Köra bil är situationsanpassat. Lika många olämpliga förare finns utflygande från diverse löpspår och liknande varenda dag.