Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStatistik uppför, fråga.
You need to log in to create posts and topics.

12

Okunnig. Nyfiken. En cykeluthyrare på Gran Canaria arrangerar gemensamma turer i olika svårighetsgrad, med "krav" på erfarenhet. Exempelvis anges högsta erfarenhetskravet "Level 4: more than 3.000 km/Year, 25.000 HM/Year".
Vad jag funderar på är det sista

Ja, hm betyder höjdmeter och bör vara samma sak!

Jo, att HM ordagrant betyder höjdmeter har jag förstått, men elevation gain betyder inte höjdmeter.

Jo

Höjdmeter betyder just kumulerade meter uppåt i höjdled. Dvs samma som Elevation gain!

Lät som ganska många höjdmeter i så fall.
Va där och cyklade förra våren och de grupper med högsta level som jag såg där körde visserligen ganska stora dagar, men tempot va inte rasande. Men allt är ju så klart relativt, därav angivelserna.

Hej!
Det där låter väl inte så svårt att få ihop på ett år. När man är på läger på Malis så blir det mellan 900 -2000 höjdmeter per dag, om man är cyklist.

Precis, bor i Gävle som i princip saknar backar och har redan i år fått ihop över 10000 klättrade höjdmeter om jag ska lite på Strava statistiken.

och sen beror ju kapacitet inte så mycket på hur långt och högt man cyklar utan snarare hur hårt.

"Level 4: more than 3.000 km/Year, 25.000 HM/Year".

Fan där skulle tom jag kunna platsa, om jag ville. Kollade lite i min dator och under ca 4 månader förra sommaren/året hade jag följande data. 2904km och 10735Hm.

Men platsa? Nä det gör jag ju inte. F

Om intresse finns, denna profil var det jag syftade på

http://www.free-motion.net/en/rennrad/tour/winter-schedule/summit-tour

(Ed. Jag cyklade inte just den sträckan, men bilade. Kanske ett slags mandomsprov - för oss mindre efarna - men på backens stig

Cyklade Free-Motions Summit Tour i November och tyckte att det var en bra tur. Långt och uppför, javisst, men inte så jättebrant. Kan rekomenderas ffa vid fint väder då utsikten är från toppen är bedåransde.

12