Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 14:38Höjdmeter kan man få i Värmland om man vill. Efter en runda på ca 12.5 mil pluggade jag in GPSen och döm om min förvåning.
"Total Ascent 2919m Och Total Descent 2917 på 125km." Halva rundan var/är i princip upp eller ner 😉
Det är väl den runda som har
Höjdmeter kan man få i Värmland om man vill. Efter en runda på ca 12.5 mil pluggade jag in GPSen och döm om min förvåning.
"Total Ascent 2919m Och Total Descent 2917 på 125km." Halva rundan var/är i princip upp eller ner 😉
Det är väl den runda som har
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 15:08Min erfarenhet av Garmins prylar (Edge 500/800 och FR910XT) är väl tyvärr att det är ganska godtyckligt när det gäller räkning av höjdmeter. Ibland känns det futtigt utan "höjdkorrigering" påslagen och ibland blir det rena fantasivärden när man slår på de
Min erfarenhet av Garmins prylar (Edge 500/800 och FR910XT) är väl tyvärr att det är ganska godtyckligt när det gäller räkning av höjdmeter. Ibland känns det futtigt utan "höjdkorrigering" påslagen och ibland blir det rena fantasivärden när man slår på de
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 15:59Tur man inte kör med Garmin då 😉
Men som sagt det finns alltid en felmarginal på våra lite enklare "instrument". Och den jag har går såväl på "karta/GPS" som på barometer/lufttryck.
Lite kul när man får en eller två höjdmeter på trainern faktiskt.
V
Tur man inte kör med Garmin då 😉
Men som sagt det finns alltid en felmarginal på våra lite enklare "instrument". Och den jag har går såväl på "karta/GPS" som på barometer/lufttryck.
Lite kul när man får en eller två höjdmeter på trainern faktiskt.
V
Quote from ellen olsson on 11 March 2014, 22:4225000 höjdmeter sopar jag lätt ihop på en bergscykelsemester. Vissa dagar har jag legat över 5000 höjdmeter, men runt 3000 höjdmeter/dag är väl det normala.
Precis som tidigare nämnts så är det inte hur mycket man cyklar på ett år som spelar roll utan sn
25000 höjdmeter sopar jag lätt ihop på en bergscykelsemester. Vissa dagar har jag legat över 5000 höjdmeter, men runt 3000 höjdmeter/dag är väl det normala.
Precis som tidigare nämnts så är det inte hur mycket man cyklar på ett år som spelar roll utan sn
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 00:55Har aldrig fått fantasivärden från min edge 800(inget iögonfallande iaf, snarare tvärtom). Mobilen däremot, jisses.
Har aldrig fått fantasivärden från min edge 800(inget iögonfallande iaf, snarare tvärtom). Mobilen däremot, jisses.