Quote from Guest on 24 June 2013, 09:14Jag behöver hjälp med förslag på stavar av teleskopmodell för löpning.
Vilka modeller har ni och hur ska man tänka när man väljer längd?Behöver man använda en speciell teknik? vad är bra att tänka på?
Jag behöver hjälp med förslag på stavar av teleskopmodell för löpning.
Vilka modeller har ni och hur ska man tänka när man väljer längd?
Behöver man använda en speciell teknik? vad är bra att tänka på?
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 09:24Vad längden beträffar ska din armbågsled vara böjd i en rät vinkel när du står upprätt med staven i hand. I (kraftigare) motlut är det skönt med en någon kortare stav och i utförsbacke en något längre. Då är ju teleskopmodellen vettig.
Jag har dock valt
Vad längden beträffar ska din armbågsled vara böjd i en rät vinkel när du står upprätt med staven i hand. I (kraftigare) motlut är det skönt med en någon kortare stav och i utförsbacke en något längre. Då är ju teleskopmodellen vettig.
Jag har dock valt
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 09:47OK
Tack för svaret.
När stavarna inte används, stoppar du ner dom i ryggsäcken eller spänner du fast dom utanpå? isåfall måste du ta av dig ryggsäcken?
OK
Tack för svaret.
När stavarna inte används, stoppar du ner dom i ryggsäcken eller spänner du fast dom utanpå? isåfall måste du ta av dig ryggsäcken?
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 11:09Längre sträckor har jag stoppat dem i säcken. Jepp, jag måste svänga av mig säcken. Kortare bär jag dem i händerna.
Längre sträckor har jag stoppat dem i säcken. Jepp, jag måste svänga av mig säcken. Kortare bär jag dem i händerna.
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 11:23Med smart fastsatta gummisnoddar lär det gå att fästa och ta av stavarna med säcken på ryggen. En del säckar, bl. a. från Salomon, har sådana snoddar. Det borde gå att sy fast egna också.
Med smart fastsatta gummisnoddar lär det gå att fästa och ta av stavarna med säcken på ryggen. En del säckar, bl. a. från Salomon, har sådana snoddar. Det borde gå att sy fast egna också.
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 13:20Hur och när använder ni stavarna vid löpning? Elghufs känner jag till, men annars?
Hur och när använder ni stavarna vid löpning? Elghufs känner jag till, men annars?
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 13:26Tack för svaren.
I mitt fall är det tänkt att användas vid löpning i backar (fjäll) under längre sträckor.
Tack för svaren.
I mitt fall är det tänkt att användas vid löpning i backar (fjäll) under längre sträckor.