Quote from Guest on 7 April 2011, 08:31Dn ger sig in i barfota/framfotsdebatten 😀
http://www.dn.se/nyheter/sverige/spring-mjukt-i-varsolen#article-readers
Dn ger sig in i barfota/framfotsdebatten 😀
http://www.dn.se/nyheter/sverige/spring-mjukt-i-varsolen#article-readers
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 08:41Fast det var väl neutralt skrivet. Ingen värdering i vad som menas med skor mer än att de har gummisula. Av alla löpare jag mött på tävling och träning de senaste åren (det är 10000-tals) så är det bar 3 st som verkligen sprungit barfota - alltså BARFOTA.
Fast det var väl neutralt skrivet. Ingen värdering i vad som menas med skor mer än att de har gummisula. Av alla löpare jag mött på tävling och träning de senaste åren (det är 10000-tals) så är det bar 3 st som verkligen sprungit barfota - alltså BARFOTA.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 08:45Han säger väl dessutom bara att skorna inte ska vara alltför gamla.
+1 på promenader. Det ger mer än många tror.
Han säger väl dessutom bara att skorna inte ska vara alltför gamla.
+1 på promenader. Det ger mer än många tror.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 08:47Jag har deltagit barfota i 15 tävlingar senaste året.
Varje gång ensam.Några få tåskor har också deltagit. I några få av mina lopp.
Barfota + tåskor + annat s.k. minimalistiskt är kul.
Men det är inte någon fantastisk vetenskaplig lösning på alla pr
Jag har deltagit barfota i 15 tävlingar senaste året.
Varje gång ensam.
Några få tåskor har också deltagit. I några få av mina lopp.
Barfota + tåskor + annat s.k. minimalistiskt är kul.
Men det är inte någon fantastisk vetenskaplig lösning på alla pr
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 08:53Ja K-G, du är en av de där tre som jag verkligen sett springa (och dessutom tävla) barfota på riktigt. Du borde alltså tituleras överstepräst inom barfotalöparskrået.
Ja K-G, du är en av de där tre som jag verkligen sett springa (och dessutom tävla) barfota på riktigt. Du borde alltså tituleras överstepräst inom barfotalöparskrået.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 09:02På Kiel marathon för ett par år sedan var det en kille som sprang barfota (strax under 3 timmar).
På Kiel marathon för ett par år sedan var det en kille som sprang barfota (strax under 3 timmar).
Quote from Elias Engqvist on 7 April 2011, 09:09Det var väl en kille som sprang stockholm marathon barfota för ett par år sen?
Det var väl en kille som sprang stockholm marathon barfota för ett par år sen?
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 10:40Det var väl en som vann i Rom som sprang barfota.
Det var väl en som vann i Rom som sprang barfota.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 10:43Och några har vunnit med skor på fötterna.
Och några har vunnit med skor på fötterna.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 10:44"Det var väl en..." av tusentals deltagare. Mindre än en promille barfota på riktigt alltså.
K-G är en av få som lever som han lär, många andra är det mest munväder på.
"Det var väl en..." av tusentals deltagare. Mindre än en promille barfota på riktigt alltså.
K-G är en av få som lever som han lär, många andra är det mest munväder på.