Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatStegräknarbonus?
You need to log in to create posts and topics.

Hur funkar detta? Jag har skrivit in att jag har haft en stegräknare och hur många steg, men det syns ju inte på cirkeldiagrammet eftersom jag inte skriver i hur länge jag har gått. Jag går ju över en hel dag. Räknas inte det som stegbonus??

Kan du inte uppskatta en tid?
Mät hur många steg du normalt går på tio minuter, och ha som referens..

Om du anser att tiden utanför träningstiden ska räknas som träning så får du helt enkelt skriva in en tid och då kommer den upp i diagrammet och statistiken.

Jag har tänkt samma tanke marre. På min senaste semester hade jag ofta stegräknare och då blir det ibland hela dagar som man går. Men självklart går man inte hela tiden, vilket gör det svårt att uppskatta tidsmässigt.

Jag har också blivit rustad med en stegräknare av arbetsgivaren - helt hypnotiserande faktiskt.

Men jag tänker mig att man skulle vilja lägga till stegen som en dagsnotering, inte som ett träningspass. Är det en rask promenad så vet man ju tid och kanske

Hejsan!
Jag är ny här på forumet (medlem i FB sedan länge, men har inte vågat skriva på forumet), men vill dela med mig av mina erfarenheter.
Jag har en stegräknare (Omron walking style inköpt på livsvinst.se). Den har hjälpt mig igång igen med att röra p

Man kan ju själv skapa en bonus för antal steg. Du kan ju säga att varje 1000 steg är värt 10 minuter och själv mata in det antal minuter det då blir i minutfältet när du registrerar (istället för 0, som jag antar att du matar in nu).

Om du vill föreslå

Shiiiiiit vilken cool stegräknare. Mycket smart att kunna ha kolla olika typer av steg. Kanske är värt ett inköp... hmmm... 🙂

Anne-Lie, en stegräknare kan göra allt det där? Jag är mållös...

Stegräknaren som kom i kittet från korpens stegräknarkampanj räknar bara steg om de är fler än 6 st. Alltså om du går 10 börjar den räkna från 7 men räknar då alla men om du bara går 5 blir det inget.

Det är en enkel silvastegräknare som kostar gissning