Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatStegräkning
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är helt frälst i min stegräknare och skulle gärna vilja antecka antalet steg jag går per dag. Finns det någon funktion för detta?

Med knappen "Registrera vikt mm" kan du välja att lägga till just dagsnoteringar

Jo, det är sant men jag skulle gärna ha det så jag kan se mina resultat grafiskt, som man kan göra med pulsen, men jag antar jag får nöja mig med noteringar

Jag lägger in dagens totala antal steg som gång, tid 0 minuter och stegen som antal reps. Det som jag tycker saknas (som har behandlats i en annan tråd) är möjliheten att sätta upp antal reps som personliga mål.

Det var smart. Tack för tipset!

Olle!!!! Finns det möjligen en chans att du kommer att lägga till så man kan ha repetioner som mål? Snälla??

Och varför inte viktmål också?

Vore roligt för oss som "rullar" fram genom livet.

Nja mina viktmål har jag på annan plats 🙂 Här har jag bara saker som har med träning att göra. Kanske fler som vill ha vikt som mål? Men nej inte jag,,,,inte här.

Jag tror jag har en lösning som kan funka åtminstone tillfälligt. Jag vet ju hur långa steg jag tar. Min tanke är att jag ska ta 10.000 steg/dag 6 dagar/vecka = 60.000 steg/vecka. Mina steg är 74 cm vilket blir 7400 m/dag = 444000m/vecka.
Då kan jag ju re

Förutom att det blir något kortare: 44400 meter/vecka och att du inte alltid tar så långa steg så tycker jag det låter jättebra. Möjligtvis att du skulle korta ner din steglängd lite för att kompensera för de steg du inte tar med fullängd.
Varför bara 6 d

12