Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatStegräkning
You need to log in to create posts and topics.

12

Egentligen är steglängden helt ointressant, för den använder jag bara för att kunna få till ett sätt att omvandla det till km. Bara för att kunna få till ett mål av det, eftersom man ej kan ha repetitioner som mål. Grejen är att om jag då har omvandlat de

Jo, jag fattar, men jag skulle nog tycka att det var kul att få upp så korrekt antal kilometer som möjligt för statistiken 🙂

Nej för mig är det stegen som är viktiga 🙂

Om det _bara_ är stegantalen som är det viktiga, är det väl lättast att sätta 1 steg = 1 meter? Då kan du ju lätt se hur många steg du tagit, utan att hålla på att räkna om hela tiden. Det blir ju fel i km då, men om du bortser från det (det blir ju lite

Om man är ointresserad av att få fram ett korrekt statistik med sträcka, hastighet etc. så är det helt klart enklast att sätta 1 meter/steg.

Ja det har ni ju rätt i. Att jag valde 74 cm var nog bara att jag vet att jag har den steglängden när jag går raska promenader. Men sätta 1 m är ju klart enklare ju. Tack för input i min förvirrade skalle 🙂

Jag registerar stegen genom att skriva in Gång/Promenad 0min X repetitioner (för stegen) och sen Steg som kommentar, du kan kolla min kalender om du vill

Ja fast man kan inte göra repetitioner som mål. Jag vill gärna kunna få ett mål av detta med stegen och då tänkte jag använda km. Jag anger aldrig strecka för nån annan träning så det är ingen risk att de krockar heller 🙂

12