Quote from Guest on 14 November 2011, 14:48Det står i ett träningsförslag att man ska springa 50 min lugn distans med 3 stegringslopp. Vilket är då bäst: att springa 3 x 100 m stegringslopp ganska tätt efter varandra eller att sprida ut dem under hela passet? Efter uppvärmning så klart.
Det står i ett träningsförslag att man ska springa 50 min lugn distans med 3 stegringslopp. Vilket är då bäst: att springa 3 x 100 m stegringslopp ganska tätt efter varandra eller att sprida ut dem under hela passet? Efter uppvärmning så klart.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 14:58Det kan vara klokt att sprida ut dem på andra halvan. Dels är du ordentligt uppvärmd. Dels är det bra att träna benen på att springa snabbt trots lite trötta ben. Du ska hinna återhämta andningen ordentligt mellan varje stegringslopp, eftersom det inte är
Det kan vara klokt att sprida ut dem på andra halvan. Dels är du ordentligt uppvärmd. Dels är det bra att träna benen på att springa snabbt trots lite trötta ben. Du ska hinna återhämta andningen ordentligt mellan varje stegringslopp, eftersom det inte är
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 19:17Om det är i samband med 50 min lugn distans skulle jag köra stegringarna ganska tätt efter varandra i slutet av passet. Man ska inte bli särskilt trött av ett stegringslopp.
Man kan också köra stegringslopp som förberedelse för ett kvalitetspass, och då
Om det är i samband med 50 min lugn distans skulle jag köra stegringarna ganska tätt efter varandra i slutet av passet. Man ska inte bli särskilt trött av ett stegringslopp.
Man kan också köra stegringslopp som förberedelse för ett kvalitetspass, och då
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 20:49Jag gör alltid som Pontus sista förslag när jag ska köra ett tuffare kvalitetspass. Avslutar uppvärmningen med några stegringslopp för att kropp och knopp ska vara riktigt vaken och på G när träningen börjar på allvar. 🙂
Jag gör alltid som Pontus sista förslag när jag ska köra ett tuffare kvalitetspass. Avslutar uppvärmningen med några stegringslopp för att kropp och knopp ska vara riktigt vaken och på G när träningen börjar på allvar. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 21:21Tack för tipsen 🙂
Tack för tipsen 🙂