Quote from Guest on 14 July 2012, 22:50Ska byta ut Drev, kedja och kasett på min 9 delade ultegra bestyckade hoj.
Funderar på om jag kan skaffa kedja för 10 delat och drev för 10 delat och kombinera det med en 9 delad kasett.
Kommer inte ihåg vilket håll man kunde kombinera åt.
Blir kanske
Ska byta ut Drev, kedja och kasett på min 9 delade ultegra bestyckade hoj.
Funderar på om jag kan skaffa kedja för 10 delat och drev för 10 delat och kombinera det med en 9 delad kasett.
Kommer inte ihåg vilket håll man kunde kombinera åt.
Blir kanske
Quote from Funbeat user on 14 July 2012, 23:00http://www.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/tech_tips.download.-Par50lparsys-0025-downloadFile.html/01)%20Drivetrain%20Compatability%20Chart.pdf
http://www.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/tech_tips.download.-Par50lparsys-0025-downloadFile.html/01)%20Drivetrain%20Compatability%20Chart.pdf
Quote from Fredrik Närenfors on 14 July 2012, 23:19Funkar den länken för dig?
Funkar den länken för dig?
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 00:10🙁
🙁
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 07:47Jag kan rekommendera Compact drev. Jag själv har dock även bytt stora klingan mot ett ännu mindre.
Jag ser ingen som helst anledning att ha så höga utväxlingar som många/flesta motionärer använder, då man antingen inte utnyttjar det högsta eller cyklar m
Jag kan rekommendera Compact drev. Jag själv har dock även bytt stora klingan mot ett ännu mindre.
Jag ser ingen som helst anledning att ha så höga utväxlingar som många/flesta motionärer använder, då man antingen inte utnyttjar det högsta eller cyklar m
Quote from Berit Bengtson on 15 July 2012, 10:38Jag har alltid matchat kedja och kassett, men det är mindre kritiskt med dreven.
Jag vet de som har 10-delat bak och drev för 8-delat! Men med en smal kedja för 10-delat.
Jag har alltid matchat kedja och kassett, men det är mindre kritiskt med dreven.
Jag vet de som har 10-delat bak och drev för 8-delat! Men med en smal kedja för 10-delat.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 10:46Som Marku skriver på har du ett snitt på 33 eller under så kan jag heller inte se fördel med 53/40 utan hellre kompakt med 50/34 eller något. Enda gången kan väl vara när man ligger först i en klunga på långa utförskörningar och måste trampa på, det blir
Som Marku skriver på har du ett snitt på 33 eller under så kan jag heller inte se fördel med 53/40 utan hellre kompakt med 50/34 eller något. Enda gången kan väl vara när man ligger först i en klunga på långa utförskörningar och måste trampa på, det blir
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 13:15Vad har snittet utväxlingen att göra?
Vad har snittet utväxlingen att göra?
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 17:57Undrar också varför snittet ska vara en måttstock för allehanda saker. Eller cyklar alla på samma platta runda? Skillnaden mellan 50 och 53 är inte så himla stor, lite mer kadens (~8 mer) så håller man samma fart med 50 som 53.
http://sheldonbrown.com/g
Undrar också varför snittet ska vara en måttstock för allehanda saker. Eller cyklar alla på samma platta runda? Skillnaden mellan 50 och 53 är inte så himla stor, lite mer kadens (~8 mer) så håller man samma fart med 50 som 53.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 18:12Har haft både och och skulle aldrig vilja byta tillbaka till 50/34
Har haft både och och skulle aldrig vilja byta tillbaka till 50/34