Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 18:16Campagnolo har 50/36
Campagnolo har 50/36
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 23:11Med min högsta utväxling kan jag hålla ca 50. Vilket räcker mer än väl.
Snarare ligger väl de flesta motionärer (och jag) runt 30 km/h. Det är för dessa farter man bör dimensionera utväxlingen.
Med min högsta utväxling kan jag hålla ca 50. Vilket räcker mer än väl.
Snarare ligger väl de flesta motionärer (och jag) runt 30 km/h. Det är för dessa farter man bör dimensionera utväxlingen.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 23:31Då tappar man ju klungan.....
Då tappar man ju klungan.....
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 07:07Ta bort storklingan då, om det inte behöver gå fortare än 30. Igår låg vi (3 man) och växeldrog i mellan 45-50 i en lång utbrytning på träningen, funkar bra även med kompakt 50t.
Ta bort storklingan då, om det inte behöver gå fortare än 30. Igår låg vi (3 man) och växeldrog i mellan 45-50 i en lång utbrytning på träningen, funkar bra även med kompakt 50t.
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 07:18Som vanligt har vi nu kommit långt från den tekniska frågan, om 9 delat passar på 10 delat. Något svar på den frågan har väll inte trådskaparen fått?
I stället börjar nu tråden handla om i vilka farter man cyklar, vilket trådskaparen troligtvis inte alls
Som vanligt har vi nu kommit långt från den tekniska frågan, om 9 delat passar på 10 delat. Något svar på den frågan har väll inte trådskaparen fått?
I stället börjar nu tråden handla om i vilka farter man cyklar, vilket trådskaparen troligtvis inte alls
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 14:18"Blir kanske compact denna gång när jag ändå byter drev."
Da må du også skifte krank og krankarmer , men det er du sikkert klar over.
Et 10 delt kjed er litt smalere en 9 delt . Og du kan bruke det på 9 delt krans bak.
"Blir kanske compact denna gång när jag ändå byter drev."
Da må du også skifte krank og krankarmer , men det er du sikkert klar over.
Et 10 delt kjed er litt smalere en 9 delt . Og du kan bruke det på 9 delt krans bak.
Quote from Fredrik Närenfors on 17 July 2012, 11:16"Da må du også skifte krank og krankarmer , men det er du sikkert klar over.
Et 10 delt kjed er litt smalere en 9 delt . Og du kan bruke det på 9 delt krans bak"Så blev det. Nu sitter det ett Compactparti med en 10 växlad kedja och en 9 delad kasett i b
"Da må du også skifte krank og krankarmer , men det er du sikkert klar over.
Et 10 delt kjed er litt smalere en 9 delt . Og du kan bruke det på 9 delt krans bak"
Så blev det. Nu sitter det ett Compactparti med en 10 växlad kedja och en 9 delad kasett i b
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 12:04(t+)
(t+)
Quote from Fredrik Närenfors on 17 July 2012, 12:11"Har haft både och och skulle aldrig vilja byta tillbaka till 50/34 "
Conny, skulle du kunna förklara lite varför du inte vill byta tillbaka till Compact?
Mina betänkligheter försvann när jag insåg att det var större utväxling på 50/11 än på 53/12. 53/1
"Har haft både och och skulle aldrig vilja byta tillbaka till 50/34 "
Conny, skulle du kunna förklara lite varför du inte vill byta tillbaka till Compact?
Mina betänkligheter försvann när jag insåg att det var större utväxling på 50/11 än på 53/12. 53/1
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 12:56Campa är aldrig fel att byta till.
Campa är aldrig fel att byta till.