Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonStel i vaderna
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Jag hade tänkt köra lite tri-tävlingar i sommar, sprint och förhoppningsvis olympisk distans står på kalendern. Jag har dock något som följt mig sedan jag var aktiv fotbollspelare, jag måste stretcha vaderna efter ca 500-1000 m löpning annars får jag

Hej
Vet att det låter lite löjligt, hoppa mycket hopprep. Då kommer vaderna att må mycket bättre

Nåt som hjälpt mig mkt mot småsträckningar och strul med vaderna är kompressionsstrumpor, inte så sexigt men ruggigt skönt. Kolla i närmsta löpaffär...

Jag har sett Colting, från EM på långdistans eller liknande, pausa för att stretcha innan löpningen. Tänker du inte vinna så har du tid att stretcha, många fumlar längre än så i växlingsområdet. Det kan tillåmed vara en fördel, så att du lugnar ner dig oc

Har du rätt skor?
Jag har haft problem med vaderna, gick till en ortopedingenjör.
Han gjorde inläggssulor till mig och tittade på min fotisättnig, samt frånskjutet. Talade om vad för sorts sko jag skulle ha.
Åkte till en sport affär som kan plocka ut skor

Härligt, tack för alla positiva svar. Alla svaren är faktiskt genomförbara och kräver inte så mycket för att testa, Tack!

Tänkte ge ytterligare ett tips då jag varit hos en fysioterapepht idag och han gav mig nog det enklaste rådet. Jag har väldigt höga

Måste förtydliga mig ser jag, man ska förståss inte bara stå på flaskan utan försöka rulla lite försiktigt fram och tillbaka. Flaska ska inte rulla så långt fram i hålfoten utan hellre mot den bakre delen.

Samma med mina fötter ,högt fotvalv.
Har också sprungit och knipit med tårna(kan nu spring avslappnat)
Tack vare sulorna, ger stöd i hela hålfoten.
Skall prova flasktipset jag med.

Glasflaska? Jag ser framför mig hur glasflaskan spricker och skär av alla senor under foten -------

Vad gäller skor/ilägg så har du nog rätt Kenth, jag har oxå varit och testat ut de skor som passar just min fot bäst och dom sa att jag skulle köra lite men även fundera över ilägg just för att jag har ett så högt valv.

Har för övrigt testat att stå på t

12