Quote from Guest on 3 June 2010, 06:55Hej! Jag hade tänkt köra lite tri-tävlingar i sommar, sprint och förhoppningsvis olympisk distans står på kalendern. Jag har dock något som följt mig sedan jag var aktiv fotbollspelare, jag måste stretcha vaderna efter ca 500-1000 m löpning annars får jag
Hej! Jag hade tänkt köra lite tri-tävlingar i sommar, sprint och förhoppningsvis olympisk distans står på kalendern. Jag har dock något som följt mig sedan jag var aktiv fotbollspelare, jag måste stretcha vaderna efter ca 500-1000 m löpning annars får jag
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 07:05Hej
Vet att det låter lite löjligt, hoppa mycket hopprep. Då kommer vaderna att må mycket bättre
Hej
Vet att det låter lite löjligt, hoppa mycket hopprep. Då kommer vaderna att må mycket bättre
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 09:35Nåt som hjälpt mig mkt mot småsträckningar och strul med vaderna är kompressionsstrumpor, inte så sexigt men ruggigt skönt. Kolla i närmsta löpaffär...
Nåt som hjälpt mig mkt mot småsträckningar och strul med vaderna är kompressionsstrumpor, inte så sexigt men ruggigt skönt. Kolla i närmsta löpaffär...
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 10:39Jag har sett Colting, från EM på långdistans eller liknande, pausa för att stretcha innan löpningen. Tänker du inte vinna så har du tid att stretcha, många fumlar längre än så i växlingsområdet. Det kan tillåmed vara en fördel, så att du lugnar ner dig oc
Jag har sett Colting, från EM på långdistans eller liknande, pausa för att stretcha innan löpningen. Tänker du inte vinna så har du tid att stretcha, många fumlar längre än så i växlingsområdet. Det kan tillåmed vara en fördel, så att du lugnar ner dig oc
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:36Har du rätt skor?
Jag har haft problem med vaderna, gick till en ortopedingenjör.
Han gjorde inläggssulor till mig och tittade på min fotisättnig, samt frånskjutet. Talade om vad för sorts sko jag skulle ha.
Åkte till en sport affär som kan plocka ut skor
Har du rätt skor?
Jag har haft problem med vaderna, gick till en ortopedingenjör.
Han gjorde inläggssulor till mig och tittade på min fotisättnig, samt frånskjutet. Talade om vad för sorts sko jag skulle ha.
Åkte till en sport affär som kan plocka ut skor
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 13:41Härligt, tack för alla positiva svar. Alla svaren är faktiskt genomförbara och kräver inte så mycket för att testa, Tack!
Tänkte ge ytterligare ett tips då jag varit hos en fysioterapepht idag och han gav mig nog det enklaste rådet. Jag har väldigt höga
Härligt, tack för alla positiva svar. Alla svaren är faktiskt genomförbara och kräver inte så mycket för att testa, Tack!
Tänkte ge ytterligare ett tips då jag varit hos en fysioterapepht idag och han gav mig nog det enklaste rådet. Jag har väldigt höga
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 13:44Måste förtydliga mig ser jag, man ska förståss inte bara stå på flaskan utan försöka rulla lite försiktigt fram och tillbaka. Flaska ska inte rulla så långt fram i hålfoten utan hellre mot den bakre delen.
Måste förtydliga mig ser jag, man ska förståss inte bara stå på flaskan utan försöka rulla lite försiktigt fram och tillbaka. Flaska ska inte rulla så långt fram i hålfoten utan hellre mot den bakre delen.
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 13:53Samma med mina fötter ,högt fotvalv.
Har också sprungit och knipit med tårna(kan nu spring avslappnat)
Tack vare sulorna, ger stöd i hela hålfoten.
Skall prova flasktipset jag med.
Samma med mina fötter ,högt fotvalv.
Har också sprungit och knipit med tårna(kan nu spring avslappnat)
Tack vare sulorna, ger stöd i hela hålfoten.
Skall prova flasktipset jag med.
Quote from Elias Engqvist on 4 June 2010, 15:26Glasflaska? Jag ser framför mig hur glasflaskan spricker och skär av alla senor under foten -------
Glasflaska? Jag ser framför mig hur glasflaskan spricker och skär av alla senor under foten -------
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 22:36Vad gäller skor/ilägg så har du nog rätt Kenth, jag har oxå varit och testat ut de skor som passar just min fot bäst och dom sa att jag skulle köra lite men även fundera över ilägg just för att jag har ett så högt valv.
Har för övrigt testat att stå på t
Vad gäller skor/ilägg så har du nog rätt Kenth, jag har oxå varit och testat ut de skor som passar just min fot bäst och dom sa att jag skulle köra lite men även fundera över ilägg just för att jag har ett så högt valv.
Har för övrigt testat att stå på t