Quote from Guest on 6 November 2011, 07:34Halloj!
Jag har efter ett långt (maj-november) ofrivilligt uppehåll börjat träna igen och till min stora glädje har jag inte tappat så mycket som jag befarat. Visst är det tungt men inte så illa som jag trodde att det skulle vara på förhand 😀
På minuss
Halloj!
Jag har efter ett långt (maj-november) ofrivilligt uppehåll börjat träna igen och till min stora glädje har jag inte tappat så mycket som jag befarat. Visst är det tungt men inte så illa som jag trodde att det skulle vara på förhand 😀
På minuss
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 07:44Orsak: du blir äldre
Åtgärd: stretcha ordentligt.Jag hade problem förra säsongen. (Söker du så hittar du flera trådar.) Nu ser jag till att stretcha ordentligt efter varje pass. Tar i så det nästan gör ont. Och det funkar. Än så länge iallafall .
Orsak: du blir äldre
Åtgärd: stretcha ordentligt.
Jag hade problem förra säsongen. (Söker du så hittar du flera trådar.) Nu ser jag till att stretcha ordentligt efter varje pass. Tar i så det nästan gör ont. Och det funkar. Än så länge iallafall .
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 08:29Jovisst...så mkt äldre har jag dock inte blivit sen i maj.
Jovisst...så mkt äldre har jag dock inte blivit sen i maj.
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 09:16David jag tror mer att du får ont i den för du tränat för hårt förhålande viss till din hälsena.. Ja fick det förut och började göra tåhävningar i trappan trycka med båda fötterna upp sänka ner med den fotan ja hadde ont i.. då gick det över och hälsena b
David jag tror mer att du får ont i den för du tränat för hårt förhålande viss till din hälsena.. Ja fick det förut och började göra tåhävningar i trappan trycka med båda fötterna upp sänka ner med den fotan ja hadde ont i.. då gick det över och hälsena b
Quote from Funbeat user on 8 November 2011, 21:07Mina segdragna problem med hälsena blev avhjälpt med hjälp av AccessRehab i Stockholm i kombination med denna excentriska träning:
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
och ett bättre löpsteg
Mina segdragna problem med hälsena blev avhjälpt med hjälp av AccessRehab i Stockholm i kombination med denna excentriska träning:
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
och ett bättre löpsteg
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 06:57Den där excentriska träningen Leif tipsar om har hjälpt mig när jag trodde allt hopp var borta. Se till att ha tålamod bara. Det tar ett bra tag innan man är återställd.
Den där excentriska träningen Leif tipsar om har hjälpt mig när jag trodde allt hopp var borta. Se till att ha tålamod bara. Det tar ett bra tag innan man är återställd.
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 07:15Jag börjar fundera på om det är en slemsäcksinflammation. Det gör liksom mest ont på utsidan av foten. Det är höger fot vi pratar om och området det gör ont nu är mellan fotknölen och själva hälsenan. Gör ont hela tiden men när jag trycker på området gör
Jag börjar fundera på om det är en slemsäcksinflammation. Det gör liksom mest ont på utsidan av foten. Det är höger fot vi pratar om och området det gör ont nu är mellan fotknölen och själva hälsenan. Gör ont hela tiden men när jag trycker på området gör
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 14:17David, det du beskriver låter bekant. Jag hade ont på samma ställe, ont som bara den. Jag fick diagnosen inflammerat ligament och en cortisonspruta. Sen blev det bra tack och lov.
David, det du beskriver låter bekant. Jag hade ont på samma ställe, ont som bara den. Jag fick diagnosen inflammerat ligament och en cortisonspruta. Sen blev det bra tack och lov.
Quote from Funbeat user on 23 November 2011, 08:46Jag håller med Jens. Den där "Hässleholmsmetoden" Använde jag för för 2 år sedan när jag trodde att jag aldrig mer skulle kunna springa. Den fungerade perfekt och jag vet fler som har använt den. Jag fick dock ha en ryggsäck med 10 kg mjöl i för att det s
Jag håller med Jens. Den där "Hässleholmsmetoden" Använde jag för för 2 år sedan när jag trodde att jag aldrig mer skulle kunna springa. Den fungerade perfekt och jag vet fler som har använt den. Jag fick dock ha en ryggsäck med 10 kg mjöl i för att det s
Quote from Funbeat user on 23 November 2011, 17:02Jag känner av exakt det som beskrivs som den första fasen i dokumentet från Hässleholm. Hälsenorna är stela/lite ömmande under uppvärmning och på morgonen, men inte annars.
Jag gör tåhävningarna för att det ska bli bättre innan det blir sämre. Borde man
Jag känner av exakt det som beskrivs som den första fasen i dokumentet från Hässleholm. Hälsenorna är stela/lite ömmande under uppvärmning och på morgonen, men inte annars.
Jag gör tåhävningarna för att det ska bli bättre innan det blir sämre. Borde man