Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 11:28Mikael: +1
Mikael: +1
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 11:33Därför att jag läser om så många som får ont av att sitta fast på pedalerna, iofs. så är det väl de som syns.
Och mina knän är jäkligt känsliga, är livrädd att det ska bli värre än det redan är.
Därför att jag läser om så många som får ont av att sitta fast på pedalerna, iofs. så är det väl de som syns.
Och mina knän är jäkligt känsliga, är livrädd att det ska bli värre än det redan är.
Quote from Fredrik Närenfors on 7 May 2010, 11:35Hur vet du att ingen annan läst in att du letar fel???
Men eftgersom jag nu gett mig in i diskussionen så kanske det faktiskt är så att du har ont i knäna just pga att du inte har riktiga skor och pedaler. I alla fall om problemen uppkommit sen du börjad
Hur vet du att ingen annan läst in att du letar fel???
Men eftgersom jag nu gett mig in i diskussionen så kanske det faktiskt är så att du har ont i knäna just pga att du inte har riktiga skor och pedaler. I alla fall om problemen uppkommit sen du börjad
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 11:43Speedplay har väl mest "float" i sina pedaler, de lär vara skonsamma.
Ser så många som jag kör om varje morgon som sitter och lägger hela kroppsvikten på först den ena pedalen sedan den andra osv osv... de sitter visserligen inte fast i pedalen men i ett
Speedplay har väl mest "float" i sina pedaler, de lär vara skonsamma.
Ser så många som jag kör om varje morgon som sitter och lägger hela kroppsvikten på först den ena pedalen sedan den andra osv osv... de sitter visserligen inte fast i pedalen men i ett
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 11:49Bugar o bockar för svaret.
Iofs. så har knäartrosen funnits i +10 år o cyklat har jag gjort i tre år, började på en 7 växlad standardcykel när inte knäna pallade med promenader längre, och i år blev jag med racer.:-)
Så mitt inlägg är inte illa menat.
Bugar o bockar för svaret.
Iofs. så har knäartrosen funnits i +10 år o cyklat har jag gjort i tre år, började på en 7 växlad standardcykel när inte knäna pallade med promenader längre, och i år blev jag med racer.:-)
Så mitt inlägg är inte illa menat.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 12:04Låter inte kul alls, skönt att du iaf kan hålla igång på cykel. Som sagt så tror jag speedplays pedaler och klossar har bra "spel" eller "float" som det kallas, man sitter fast men har ändå rörlighet i viss mån. Du kan säkert läsa dig till hur det fungera
Låter inte kul alls, skönt att du iaf kan hålla igång på cykel. Som sagt så tror jag speedplays pedaler och klossar har bra "spel" eller "float" som det kallas, man sitter fast men har ändå rörlighet i viss mån. Du kan säkert läsa dig till hur det fungera
Quote from Lena O on 7 May 2010, 13:30+5 Per
Jag läsa på många forum men har inte hört någon beklaga sina knäproblem på cykelskorna.
+5 Per
Jag läsa på många forum men har inte hört någon beklaga sina knäproblem på cykelskorna.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:21Att köra med cykelskor, klossar och pedaler MINSKAR belastningen på knäna.
Har du problem med knäna så skaffa skor och pedaler omgående !!!(Du skall dock ha klossar med lite rörelsemån )
Att köra med cykelskor, klossar och pedaler MINSKAR belastningen på knäna.
Har du problem med knäna så skaffa skor och pedaler omgående !!!
(Du skall dock ha klossar med lite rörelsemån )
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 17:04K.B.....Kör med träskor du!!
K.B.....Kör med träskor du!!
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 23:54Andrew,Nisse, tack för ett gott råd/svar,ska se om jag kan hitta nån cyklist i det verkliga livet,mao. där jag bor(kan bli nog så svårt) som jag kan rådfråga om att ställa in cykelskor, pedaler, m.m.
Visstja! kom på att man behöver vara övertydlig för vi
Andrew,Nisse, tack för ett gott råd/svar,ska se om jag kan hitta nån cyklist i det verkliga livet,mao. där jag bor(kan bli nog så svårt) som jag kan rådfråga om att ställa in cykelskor, pedaler, m.m.
Visstja! kom på att man behöver vara övertydlig för vi