Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStevens SLR
You need to log in to create posts and topics.

Var inne och läste på cyclocross vs racer tråden och där fanns en länk till Stevens sida... Väl där inne så hittade jag denna cykel: http://www.stevensbikes.de/2009/index.php?bik_id=502&lang=en_US

Den där ser verkligen ut att vara ett riktigt fartvidunde

Sadelstolpen kommer inte vara godkänd nästa år av UCI så det blir svårt att hitta en köpare till den.

UCI gick igenom cyklarna på ToC nu och lämnade kommentarer till stallen.
Det är 1:3 som gäller på hela cykeln och inte bara på trianglen.

Förklara "1:3"

Förhållande 1:3 mellan tvärsnittet i samma rör

Found it...

Men 20 mm bred x 60 mm lång funkar ju.
Vad är det för mått på Stevens stolpe? (Det var ju en lustig fråga såg jag efteråt...)

Sedan gäller det även styret.....

Det riktigt tragiska är att cykelkomponentstillverkarna i stor utsträckning gör produkter som följer UCI:s regler, så för oss andra som ger blanka fan i deras knäppa regler kommer alltså produkter att försämras helt i onödan.

Kan inte hela UCI bara lägga

Känns ju som att detta är en cykel som skulle kunna höja snitthastigheten på distansloppen ett snäpp eller två.
Men hur är det för oss motionärer som inte tävlar, påverkas vi såpass att vi inte får använda en sådan cykel i motionslopp?
Det har ju diskuter

Lär nog inte vara ett problem med måtten för SFC de närmaste åren eftersom en viss fördröjning brukar förekomma och att kontrollen brukar vara i det närmaste obefintlig.

Väldigt läcker hoj i övrigt, väldigt lik min tempohoj förutom färgen.