Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStevens SLR
You need to log in to create posts and topics.

Är du spekulant på en sådan hoj, Rasmus? Så är det bara att köpa.
Problemet kan uppstå om du vill sälja.

Ja, jag såg det David.

Henrik, du får nog åka på en tempo hoj men du får inte ha tempostyre/aerobåge.
Jag tycker den ramen ser helt ok ut. Lite Campa prylar på den så... 😉

Det är inte tragiskt Rasmus. Skulle UCI inte satt upp regler så skulle utvecklingen skena iväg och det som man kan tävla på idag skulle vara så omodernt imorgon att det inte ens skulle gå att sälja.
Undra vad det är för cykel du vill ha...?

David, jag är av den åsikten att en cykel ska vara så aerodynamisk som är tekniskt möjligt, med kompromisser enbart med hänsyn till sidvindsstabilitet, inget annat.

Regler är ändå korkade eftersom tillverkare kommer att maximera sina produkters mått till

Ja, Jonas, tänk vad hemskt om cykeln skulle råka utvecklas. Nej, bättre då att hålla kvar den i det tidiga 1900-talet, om än med några kosmetiska uppfräschningar.

Ska vi köra runt i såna här också?

BILD:http://www.southlakes.addr.com/userreq/FamilyOutin

Rasmus, du har nog inte riktigt fattat vad cykelsport går ut på.
Det är inte kampen mellan prylarna som ska vara avgörande, det är kampen mellan cyklisterna.

Jaha? Vilken klass är unlimited i motorsport?

Jag vill inte att folk ska köra på cyklar som inte håller ihop för att några tycker att lätt är viktigt.
Då är det bättre att gå ned lite i vikt genom att träna mer.

Du kan cykla på vilket bygge som helst nä

Självklart, men i så fall kan ju alla, mot en viss summa, få en standardcykel från UCI. Godkänd och klar. Enhetlig modell, bara i lite olika storlekar (men självklart med straffkompensation så inte små ramar ska få viktfördelar). Det är ju ett koncept som

Henrik Jonsson undrade:
> Är det så pass mycket tempohoj över den att den inte skulle godkännas på
> t.ex. vätternrundan eller något annat motionslopp?

Nej.
(UCI/SCF-sanktionerade tävlinga kommer däremot vara en annan sak, som redan har förklarats i tr

Men David, säkerhetsregler kan man ha. En 3:1-regel har absolut noll med säkerhet att göra, utan är en sån där "moralregel", som jag kallar det. Dvs, den fyller ingen funktion, utan är helt godtycklig.