Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kan man köpa/sälja startbevis till Sthlm Marathon på andrahandsmarknad i vår/vinter? Vet att vissa tävlingar ej tillåter detta. Hittar ingen info på hemsidan..

Tack på förhand!

Ja det kan man (bättre närmare loppet), men det är inte tillåtet.

Men Sunesson ska ha något att göra.

Kan någon förbjuda det! Är det någon som bryr sig? Bara bra att det inte blir tomt bakom nummerlappen.

Tomt bakom nummerlappen = mer pengar till arrangören!

Men det är ju ingen som tar leg i startfållan, så det är bara sälja bäst ni vill egentligen! 🙂

SKall jag springa vill i alla fall jag springa för mitt eget namn och inte någon annans. Men tack, svaret är alltså nej.

Shot in the dark.....många ändrar ju sitt tilltalsnamn...å en del tar ju namn efter båda föräldrarna...."Kära Asics Stockholm Marathon....jag har nu efter stor tvekan tagit min mammas namn å äfvenledes ändrat mitt tilltalsnamn....hoppas att det inte blir

Göran:
Ja de som arrangerar tävlingen kan förbjuda det, och de kan diska dig.
Ja, det finns folk som bryr sig.

För tio år sedan var det helt OK....men sedan hände det något med arrangören vad det nu kunde vara. Å då trappas naturligtvis den illegala marknaden upp...å det är naturligtvis arrangörens förtjänst. Finns väl ett antal sätt att kring gå det här om man nu

Det finns en skillnad för arrangören i hur de hanterar maxantal löpare. För de flesta tävlingar finns en max antal löpare som kan delta. I Sthlm marathon är det bla annan trängseln vid vissa passager som avgör. Oavsett vad som avgör maxantalet så finns de