Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholm Halvmarathon tips!?
You need to log in to create posts and topics.

Ska springa Stockholms halvmara 12 September i år. Springer milen idag utan problem på ca 55 min ett par gånger i veckan.

Nån som har något tips på träningsupplägg på 3 månader för att klara halvmaran? Vilken tid är rimlig (sub 2?)

/Andreas

Szalkai har
http://www.marathon.se/news/home_halvmarathon.cfm

Om du med lätthet springer milen under 55 minuter så kan du nog ställa målet betydligt lägre - kanske 1.45

Själv klarade jag sub 2 (1.58) på halvmaran för nån vecka sedan och jag är mycket långsammare än du på milen (har aldrig sprungit under 55 minuter.

Yvonne, jag är heeelt övertygad om att du är god för milen på bra mycket snabbare än 55min 🙂

1:45 på halvmaran är mycket snabbare än 55 på milen relativt sett. Tittar man på http://www.runbayou.com/jackd.htm ser man att 55 på milen motsvarar drygt 2:00, ca 2:02 på malvmara. Beroende på träningsbakgrund, vad för träning du klarar utan att skada di

Linda: För att klara sub55 på milen får jag nog ligga i som en skållad råtta...!
Bästa tiden i Vinterutmaningen var över 58 minuter. Min egen inofficiella mellantid på 10 km på halvmaran var 56 minuter, så sub 55 är ännu en bit bort... (H)

Stort tack för alla tips! (t+)

Jag siktar på sub 2h så är jag nöjd, resten är bonus. 😀 Siktar egentligen på sthlm marathon 2010 vilket är betydligt längre men tänkte att halvmaran är ett bra delmål för att komma igång på en gång. Ska kika på prgrammet,

Vad jag fått veta så kommer man i år att även köra med farthållare på Stockholm Halv Marathon...ja prexisen som man gör i Stockholm Marathon. Å jag är i det närmaste bombis på att en grupp kommer att kuta i 2.00 fart. Dvs dom kommer att försöka hjälpa dig

"Bumpar" den här tråden lite...

Från halvmara till mara - En sak som slog mig var att marathon-programmen ofta är på 26 veckor, dvs start ett halvår innan loppet och därmed ca ett halvår från nu. Nån som har bra tips på hur man ska lägga upp sin träni