Quote from Guest on 18 August 2010, 17:00Jag har funderat lite över hur jag ska sätta ihop träningen de sista veckorna före Sthlm halvmarathon (min halvmarapremiär) och har ett litet behov av att bolla mina idéer med någon. De tre sista veckorna har jag lopp varje helg: Bellmanstafetten, Tjejmil
Jag har funderat lite över hur jag ska sätta ihop träningen de sista veckorna före Sthlm halvmarathon (min halvmarapremiär) och har ett litet behov av att bolla mina idéer med någon. De tre sista veckorna har jag lopp varje helg: Bellmanstafetten, Tjejmil
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 17:10Har också lite funderingar kring hur jag ska lägga upp det framöver.
Det jag har inplanerat är Linköpings Citylopp (7 km) idag, Tjejmilen och Lidingö.
För Tjejmilen är ambitionen att _tydligt_ komma under timmen, för Lidingö att komma runt på en inte allt
Har också lite funderingar kring hur jag ska lägga upp det framöver.
Det jag har inplanerat är Linköpings Citylopp (7 km) idag, Tjejmilen och Lidingö.
För Tjejmilen är ambitionen att _tydligt_ komma under timmen, för Lidingö att komma runt på en inte allt
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 20:41@Johanna
Tycker att din planering ser ypperligt bra ut. Det är cykeln på måndagen i SHM veckan som jag tycker du kan ta bort. Styrka skulle jag personligen köra på med fast endast för överkroppen för att behålla muskeltonus under dessa tävlingsveckor.
K
@Johanna
Tycker att din planering ser ypperligt bra ut. Det är cykeln på måndagen i SHM veckan som jag tycker du kan ta bort. Styrka skulle jag personligen köra på med fast endast för överkroppen för att behålla muskeltonus under dessa tävlingsveckor.
K
Quote from Susan Hartley on 18 August 2010, 21:12Tack för din respons! 🙂 Från början hade jag planerat att springa ett sista pass med långa intervaller (8x1000 m) på tisdag nästa vecka (v. 34), men eftersom jag har börjat känna mig lite trött så har jag bytt ut det mot ett kortare pass istället.
Ang
Tack för din respons! 🙂 Från början hade jag planerat att springa ett sista pass med långa intervaller (8x1000 m) på tisdag nästa vecka (v. 34), men eftersom jag har börjat känna mig lite trött så har jag bytt ut det mot ett kortare pass istället.
Ang
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:15Edit, fel
Edit, fel
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 22:19Johanna, jag ska springa samma tre lopp som du och jag planerar att köra för fullt i samtliga. Det tycker jag att du också ska göra. Det är lite lite med bara 6 dagar mellan Tjejmilen och Sthlm Halvmara men jag planerar att göra just ingenting där emellan
Johanna, jag ska springa samma tre lopp som du och jag planerar att köra för fullt i samtliga. Det tycker jag att du också ska göra. Det är lite lite med bara 6 dagar mellan Tjejmilen och Sthlm Halvmara men jag planerar att göra just ingenting där emellan
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 22:51Tack!
Jo, längre långpass behövs, och jag är backsvag, sprungit på plan mark alldeles för mkt, men framför allt har du bara så rätt Marie i det där med att inte tappa fart nerför!
Tack!
Jo, längre långpass behövs, och jag är backsvag, sprungit på plan mark alldeles för mkt, men framför allt har du bara så rätt Marie i det där med att inte tappa fart nerför!
Quote from Susan Hartley on 19 August 2010, 07:41Karin: Jag kanske ska tänka om då. 🙂 Men jag får se hur jag känner mig. Först måste jag bli av med den där sega och irriterande flåsiga känslan som har uppkommit den senaste veckan. Förhoppningsvis råder lite fler vilodagar bot på det.
Karin: Jag kanske ska tänka om då. 🙂 Men jag får se hur jag känner mig. Först måste jag bli av med den där sega och irriterande flåsiga känslan som har uppkommit den senaste veckan. Förhoppningsvis råder lite fler vilodagar bot på det.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 10:32@Johanna
Jag tycker inte att du ska gå för fullt på tjejmilen.
Så här skulle jag göra: spring i ett avslappnat tempo de första 5k för att sedan öka och springa de sista 2k i normalt tävlingstempo för milen.
Du är inne i en fas av uppladdningen där du l
@Johanna
Jag tycker inte att du ska gå för fullt på tjejmilen.
Så här skulle jag göra: spring i ett avslappnat tempo de första 5k för att sedan öka och springa de sista 2k i normalt tävlingstempo för milen.
Du är inne i en fas av uppladdningen där du l
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 13:39jag ska också springa både tjejmilen och halvan...min plan är att ta tjejmilen som ett träningspass med tävlingsinslag:) dvs inte tänka på tiden men få den där känslan hur det är att starta men massor av folk runtom..etc...
jag ska också springa både tjejmilen och halvan...min plan är att ta tjejmilen som ett träningspass med tävlingsinslag:) dvs inte tänka på tiden men få den där känslan hur det är att starta men massor av folk runtom..etc...