Quote from Guest on 15 June 2010, 15:42Jag ska cykla från Stockholm till Göteborg om ca 2 veckor. Sitter just nu och försöker lägga upp en bra rutt. Vad jag gjort hittils är att först grovt skissa med hjälp av googlemaps (deras gå-funktion) för att sedan korrigera den med hjälp av en vanlig v
Jag ska cykla från Stockholm till Göteborg om ca 2 veckor. Sitter just nu och försöker lägga upp en bra rutt. Vad jag gjort hittils är att först grovt skissa med hjälp av googlemaps (deras gå-funktion) för att sedan korrigera den med hjälp av en vanlig v
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 15:52Har du bråttom?
Jag tycker om området kring: Mariestad, Kinnekulle, Husaby, Lidköping, söder till Vara, eller varför inte Skara, Gudhem och sedan västerut (finns en massa små trevliga vägar där, inte för mycket skog). Det finns en del att titta på, gamla
Har du bråttom?
Jag tycker om området kring: Mariestad, Kinnekulle, Husaby, Lidköping, söder till Vara, eller varför inte Skara, Gudhem och sedan västerut (finns en massa små trevliga vägar där, inte för mycket skog). Det finns en del att titta på, gamla
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 15:53Jönköping - Borås låter krångligt. Finns det verkligen bra cykelvägar den biten? En j-a massa stora backar o skog skog skog. Varför inte nån variant genom mellersta Västegötland istället? T ex via Falköping eller Skara?
Jönköping - Borås låter krångligt. Finns det verkligen bra cykelvägar den biten? En j-a massa stora backar o skog skog skog. Varför inte nån variant genom mellersta Västegötland istället? T ex via Falköping eller Skara?
Quote from Lena O on 15 June 2010, 15:54jag känner till några av dessa vägar.
RV40 borås till Gbg är rätt så olämplig men det finns säkert någon som kan en alternativt väg till Gbg.http://www.barncancerfonden.se/Ride-of-hope/Loppet/ Kanske också bjuda på en del av en alternativ
jag känner till några av dessa vägar.
RV40 borås till Gbg är rätt så olämplig men det finns säkert någon som kan en alternativt väg till Gbg.
http://www.barncancerfonden.se/Ride-of-hope/Loppet/ Kanske också bjuda på en del av en alternativ
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 16:21CKDistans gör ju en del längre turer o har säkert förslag på Sthlm - Gbg vägar.
www.ckdistans.se
CKDistans gör ju en del längre turer o har säkert förslag på Sthlm - Gbg vägar.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 16:49Jkpg-Gbg är inte helt trivialt, den kortaste vägen som undviker Rv40 är sannolikt denna, som jag cyklade i omvänd riktning:
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=59663
Jkpg-Gbg är inte helt trivialt, den kortaste vägen som undviker Rv40 är sannolikt denna, som jag cyklade i omvänd riktning:
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=59663
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 17:02RV40 är nog mer än "rätt så" olämplig faktiskt. Göteborg-Borås går ju att cykla på gamla Boråsvägen utan problem, vidare till Jönköping vet jag inte men skulle inte cykla på RV40, det partierna som inte är motorväg är ju bland de mest olycksdrabbade sträc
RV40 är nog mer än "rätt så" olämplig faktiskt. Göteborg-Borås går ju att cykla på gamla Boråsvägen utan problem, vidare till Jönköping vet jag inte men skulle inte cykla på RV40, det partierna som inte är motorväg är ju bland de mest olycksdrabbade sträc
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 17:05Oj. Tack för alla förslag hittils. Ska sätta mig med kartboken och grunna.
Oj. Tack för alla förslag hittils. Ska sätta mig med kartboken och grunna.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 17:10Erik: Tusen tack för din karta! Det verkar ju inte direkt vara några "stora" vägar där. Om turen går över Jönköping ser det vid första anblicken ut som ett mycket bra alternativ.
Erik: Tusen tack för din karta! Det verkar ju inte direkt vara några "stora" vägar där. Om turen går över Jönköping ser det vid första anblicken ut som ett mycket bra alternativ.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 17:52Oj, det där med backar och skog skog skog låter inte så värst kul. Funderar på att följa det råd som både Anders och Daniel givit om att skära av lite "högre upp" i Västergötland och avsluta resan med Trollhättan till Göteborg längs Göta kanal? (För den g
Oj, det där med backar och skog skog skog låter inte så värst kul. Funderar på att följa det råd som både Anders och Daniel givit om att skära av lite "högre upp" i Västergötland och avsluta resan med Trollhättan till Göteborg längs Göta kanal? (För den g