Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStockholm till Göteborg?
You need to log in to create posts and topics.

Dessutom kan det vara bra att ha extra kartor runt större tätorter. Att cykla in i Stockholm mha 1 : 100 000 är inte så kul.
Kartorna bör vara uppdaterade. Jag hade gamla kartor i norra Spanien en gång. Väldigt besvärligt när det tillkommit en motorväg +

Då hade du behövt en GPS om du inte kan prata kastillianska.

Ja, fast den var knappt uppfunnen då (-95). Jag hade behövt kunna baskiska eller nåt för det var på atlantkusten.

Apropå sevärdheter så kommer man igenom Varnhem om man följer Sverigeleden mellan Horn och Torbjörntorp. Där finns också ett trevligt café.

Ja! Varnhem är också en höjdare. Det finns mycket däromkring. Åsle-Tå (backstugesamhälle öster om Falköping), Forshem (unik stenhuggarkonst), Gökhem (takmålningar).

Ska du åka mellan Trollhättan och Göteborg skulle jag rekomendera västra sidan av Göta Älv via Hjärtum och ner mot Diseröd

Ett sent inlägg kanske, då du verkar ha skrotat tanken att köra via Jönköping.

Från Ulricehamn till Borås finns ett nedlagt jvgspår som numera är cykelbana. Backigt kanske, men fyllt cykelbar. Sträckan Jkp-Ulricehamn har jag sämre koll på...

Du ska väl köra alla västgötska knölar om du nu ska dit?
Mösseberg, Billingen, Kinnekulle, Hunneberg med flera?

Jag börjar längta efter den här resan själv. Hmmm ... semestertider närmar sig ... cykeln, inget baggage, plastpengar ...

Nej, det blir nog inget Jönköping - Borås - Göteborg och inte heller sträckan Trollhättan - Göteborg. Kommer försöka jämka ihop Daniel och Gunnars förslag på något sätt. Varva egen knåpad väg med sverigeled. Har gott om tid på mig, så några avstickare på