Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStockholm till Göteborg?
You need to log in to create posts and topics.

Här kan du hitta info om vägar, bla beläggning
http://gis.vv.se/iov/

Jkp-Borås är ingen höjdare. Jag valde ungeför den rutt som Erik A hänvisar till söder om RV40 för två år sedan. Hamnade bla på en sträcka med grusvägar. Nog bra att du valt bort det.

Slätten mellan Lidköping och Grästorp ner mot Vänern kan jag rekomender

För några år sen så cyklade jag och Sonen på racers med lätt packning och "Pappans" Visakort:

Dag 1:
57:an från Gnesta västerut till Katrineholm.
Tältade i Katrineholm.

Dag 2:
Katrineholm söderut till Djulökvarn sedan västerut till Askersund.
Vi följde

Ari: Tack för tipset. Jag hade tänkt använda mig av något liknande "metod". Staka ut mitt eget med karta (mc-kartan) och dels köra lite cykelled. Kan ju vara skönt att slippa följa cykelskyltarna ibland och skönt att slippa titta så mycket karta ibland. O

Cyklade från Sthlm till Julita för 3 veckor sen och planen var då att följa väg 57 från Gnesta till Katrineholm och sen vidare mot Julita. Det gick bra, tills vi hade ca 10 km kvar till Katrineholm och vägen plötsligt blev en 100-väg med mitträcke! Det le

Ja! Tror de håller på att anlägga en cykelväg mellan Valla och Katrineholm men den är inte klar än. Finare cykling via Warbro kvarn, Sköldinge, Valla och Stenta (Sverigeledsskyltat, tror jag).

Aj då. Det var några år sedan jag cyklade Gnesta -Katrineholm senast, så det där hade jag inte koll på. 🙁

Var ute och testade mc-kartan idag. Funkade fint, åtminstone på sträckan Vallentuna - Uppsala och Uppsala - Märsta. Trevlig funktion att de har markerat vägar som är rekommenderade för MC. Gick bra för cykel också.
Så nu tänker jag använda den för att lä

Vore förresten trevligt med en wiki för att göra cykelkartor. Finns ju för liftning och allt annat möjligt.

http://hitchwiki.org/en/Main_Page

Lycka till Joham, det låter underbart med cykelsemester.
Du kan väl dela med dig av dina erfarenheter sedan? 🙂