Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSTOR UNDERSÖKNING!
You need to log in to create posts and topics.

Måste göra en undersökning i det mest seriösa träningsforumet på webben!

Frågan lyder: Hur gör ni som inbitna cyklister då ni kommer ensam en tidig morn på en bred cykelbana i den så trevliga staden Göteborg och ser en gångtrafikant som, helt ensam påväg

1
Fast sannolikheten att jag ska cykla i Gbg en tidig morn (eller nån annan tid på dygnet för den delen) får anses liten.

Försöker annars att skapa bra relationer till mina medtrafikanter, så att de inte blir mottrafikanter (eller kanske snarare att de u

Tack Raymond. Först ut med att svara!

Jag håller med om hundägartricket med att plinga i tid.

Du är alltid välkommen ner till Götet och cykla, det hoppas jag du vet. Vi BEHÖVER inte ta cykelbanorna då. 😉

Definitivt 1. Det är väl inget problem om det inte är knök-fullt på cykelbanan och gångbanan.

Den enda gången jag blivit riktigt irriterad på säröbanan var när jag cyklande kom ikapp en tjej som försökte åka rullskridskor som vinglade över hela cykelbana

Eftersom jag inte har nån ringklocka så plockar jag fram mitt multiverktyg. Dödar snabb och ljudlöst. släpar in gångaren under en häck eller dumpar henne/ honom i en gatbrunn. Cyklar därefter vidare och tänker, -den här gångaren går ALDRIG mer på cykelban

Jag skulle nog inte heller cykla just i Göteborg, men gör 1. Däremot så plingar jag ofta en gång om det är en gångtrafikant som är en bit ut på cykelbanan, har barn eller hund med sig eller ser ut att gå och drömma. Inte för att man ska flytta på sig utan

Vilken respons! Tackar!

Nisse: Synd att jag inte hade med ditt farfarande som alternativ, annars hade du kunnat välja det tysta eliminerande svaret. Haha!

Åter igen: Gbg funkar som cykelstad. Testa stämningen i det a Götet. 😉

Alternativet till att cykla förbi ljudlöst är att bromsa lätt med gnisslande bromsar. Jag brukar ha det på ful-CX:en eftersom det är det överlägset bästa sättet att påkalla uppmärksamhet.
Jag gillar dock Nisses förslag. Mitt största problem brukar dock va

Svårt med taxbilar. Oftast är gatbrunnarna för trånga för att effektivt kunna dumpa en bil i dem.

Då är det bättre med en loska på deras skinnande springare.
Dags att tvätta?