Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSTOR UNDERSÖKNING!
You need to log in to create posts and topics.

Bra trick med bromsarna, Fredrik! Jag kör den varianten på MTB, det funkar.

Vad gällande taxibilar, större folkhopar, sällskap med barnvagnar som korsar cykelbanan mm. är en helt annan undersökning. Fler svarsalternativ kommer då att meddelas!

Fortsätt

Tur du skrev STOR med versaler, annars hade jag inte sett den.

I morse när jag var ute med vovven. Var där en skojfrisk cyklist som skrämde livet ur mig när hon en meter bakom mig frågade om jag kunde gå lite till sidan. Och när hon såg hur vettskrämd jag såg ut sa hon "jag borde nog skaffa en ringklocka" (#).
Själv

Som grund tycker jag nog att alla ska flytta sej för en cyklist och gärna ha ön i nacken 😉

Skrik inte i rubrikerna, man blir ju livrädd!

Min bror drömde tidigare om att sampla spårvagnsringet och ta med en ordentlig högtalare, det borde få både folk och bilar att fokusera.

jag har satt en honk-honk-tuta på räcern, kontrasten mellan vad "folk" förväntar sig ska komma cyklande och vad det faktiskt är brukar bli uppskattat.

Även om det tar tid för vissa att fatta att de är dem jag tutar på. De kan vara upptagna med mobiltelef

Bruse & Petter: Man har sina tricks för att få lite ön på sig. Ursäkta om jag skrämdes.

Jag har full förståelse för att man använder både ringklocka och ett försiktigt "Ursäkta mig" när man cyklar om gångtrafikanter mm. men att gång på gång (vilket jag

Man kanske ska ta med sig en huligantuta?
De som får uppleva den lär ju inte gå på cykelbanan fler gånger av ren självbevarelsedrift.
BILD:www.kvalitetsvaruhus.se/uimages/400sverigetuta.jpg

Manne: Du kör inte racer va? Hur många kilo väger en sådan tuta?! 😉