Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStorlek på cykelkläder
You need to log in to create posts and topics.

Är cykelkläder generellt mycket mindre än vanliga kläder? När det gäller vanliga kläder så kan jag ha stolek L som sitter något löst och M som sitter åt. Men när det gäller cykelkläder så har storlek L många gånger varit alldeles för lite. Jag har varit t

Tänk på att italienska storlekar är små italienare, så allt är minst två storlekar för smått

jag drar small i Craft, men medium i brallor. italienska kör jag i large, minst!

Klart det finns kläder för de som tror att snabba cyklister är "grova" och äter sparrisar.
XXXXXXXXXXXXXL

Bruse- Det stämmer nog, men lite märkligt för måtten borde väl ändå vara standardmått. Särskilt inom EU?

David- Tror du? Jasså.

visst är märkligt, men italienarna lider väl av storhetsvansine, drömmarna om Mousilini finns väl kvar

Det kan variera en hel del mellan olika märken. F.ö. så görs de flesta cykelkläder - inkl. Craft - på svenska marknaden i Italien.

Jag har sett det på internet så det är säkert en sanning. Vissa vill vara "grova" och har en hatkärlek till sparrisar.
Dock brukar sparrisarna köra ifrån de grova blåblodiga belgarna

David - ibland får jag känslan att du slumpar fram orden till dina inlägg...

Ibland så hävs synapskollapsen och då kommer det något med substans.

Det är väl konstigt att alla diskussioner/trådar här på Funbeat alltid måste innehålla så många fullständigt meningslösa inlägg. Så David kan sluta läsa och skriva i den här tråden nu.

På frågan om det finns kläder för de som är 2 m kan jag berätta följa