Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStorlek på cykelkläder
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik G: 178cm/72kg? I amerikanska storlekar blir det XS eller möjligen S.

Är väl jag som är felkonstruerad då för M passar perfekt. Ska skälla ut morsan och hänvisa till det du säger.

Ja men Andrew du har en fett% på ca 8 eller? 😉

Andrew: Det kan också vara så att du kör med för fladdriga kläder. Det är många som gör det...

Fredrik // Tog nyss på den i USA inköpta tröjan och tog ett kort som jag laddade upp under min träning för dagen. Kan ju vara så att det även är olika på storlekar där, men inte tusan kan du väl kalla den fladdrig eller?? Det är säkert olika från märke ti

Jag är större än dig och jag kör med storlek M på Descentekläder (amerikanskt märke). Du hör nog till majoriteten med onödigt fladder... 🙂

Testa att stå upp nästa gång du tar kort. Då blir det bättre bedömningsvärde.

Större? Menare du längre då? Eller tjockare? Eller grövre, mer bredaxlad? Hur lång är en bit snöre?

Visst, ska stå upp nästa gång, eller vrida bilden innan jag laddar upp den. nåt av alternativen är rätt, ska nog lyckas lista ut vilket.

🙂 Alternativ är bra att ha.

Hej småkillar....intressant diskution..fanns det nåt annat altrnativ än pearl izumi...de verkar bara ha L...

182/115

Jag tror jag har Biemme i alla mina cykelkläder. Kolla på bikebuster.se och se om du hittar något där.