Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStorlek på cykelskor
You need to log in to create posts and topics.

Men man har en anpassad fotbädd till skon och foten. Annars är det en dålig "ortopedtekniker".

För att slippa domningar så kan s.k. pelotter räcka långt.

Skoöverdrag skyddar inget alls från kylan underifrån. Det är bara några millimeter plast som isolerar. Eller oisolerar.

Riktiga vinterskor är det som gäller på vintern om du vill ofrysa.

Har gått upp +1 i storlek på alla mina cykelskor (Specialized o Mavic). Jobbar med iläggsula för bästa support av hålfot, är lite åt det plattfotade hållet. Har aldrig haft problem med vare sig domningar eller skav.

Jag har både vinterskor o GripGrab så jag fyyyysser inte om fossingarna. Det har jag gjort vad jag ska i detta livet.

Nu har jag provat ett par 46or och dom är allt i största laget. Jag kör nog på dom här lite tajta trots allt och hoppas på det bästa. Jag har 44 i löparskor och det kändes också lite tajt i början. Om det inte funkar så har jag ett par billiga 45or till f

27e svaret på denna tråd. Måste vara oerhört intressant att diskutera skostorlekar........vad tycker ni? ska jag ha 46 eller 47?????

Sorry inget illa menat 🙂

Hur långt är ett snöre?

Lägg upp en bild på dina fötter.

Jag håller på 47.

Varma sommardagar och om du cyklar lite längre så tenderar foten att svullna lite grann. (Åtminstone gäller det mina fötter).

Shimano och ett flertal skotillverkare tillverkar en del cykelskor i modell med bredare läst - värt att prova