Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStorlek på cykelskor
You need to log in to create posts and topics.

Om man är priskänslig gäller det att vara framme när det är utförsäljning. Cykelcity på södermalm hade drygt halva priset på utvalda specialized hjälmar och skor för någon månad sedan. Det verkar som att de gick åt direkt.

Vissa verkar mer priskänsliga än känsliga för felaktig sittställning, skor eller cykelbrallor?

Kanske beror lite på ambitionsnivå också?

Jag cyklar (och styrketränar och springer och åker skidor mm) för att jag tycker det är kul och mår bra av att träna. Det är inte särskilt kul när vissa tår domnar bort efter en dryg timme. Samtidigt kanske man i

Är väl aldrig fel att kolla priser? Det man sparar kan ju gå till annat skoj (mer utrustning).

http://www.evanscycles.com/products/specialized/bg-s-works-road-shoe-ec025548
£199 fraktfritt (ca 2200 SEK)

Ett annat tips för lite bredare fötter är Time eller Gaerne. Gaerne verkar också hålla "riktiga" storlekar i förhållande till icke-cykliga skor, dvs ett par 43:or är ett par 43:or - inte 42. Som annars är ett utmärkt tal, på sitt eget sätt.
Har erfarenhet

Jag har vanligtvis 44-45 men i shimanos cykelskor fick det bli 47. 46:an passar men snudd på för liten.

Bäst är väl att prova sig fram? Efter en hel del testande fann jag Time RXS skor som sitter som gjutna vilket är vad jag vill ha. Testade bl.a Diadora, SIDI och Scott men de satt typ lika illa som mina Shimano.. på mina fötter dvs. Inga fötter är de andra

För mig så är cykelskor precis som vilken annan sko som helst.
För liten sko klämmer. Är nästa storlek för stor så lägger man i en extra sula så sitter de som smäck.
Så har jag gjort med mina shimano vinterskor som i samma storlek är lite rymligare än s

Mina cykelskor passar precis eventuellt lite små... men de är en storlek större än alla mina övriga skor så något är fel hos shimano.