Quote from Guest on 1 March 2010, 20:29Hur stor skillnad märker man mellan två olika närliggande storlekar? T.ex. 58 och 60? Är skillnaden stor eller knappt märkbar?
Hur stor skillnad märker man mellan två olika närliggande storlekar? T.ex. 58 och 60? Är skillnaden stor eller knappt märkbar?
Quote from Rasmus Olsson on 1 March 2010, 20:39Skillnaden är 2 cm
Skillnaden är 2 cm
Quote from Funbeat user on 1 March 2010, 21:05Jo... Så långt är jag med...
Nu tänkte jag mer på känslan eller vad man ska kalla det.
Jo... Så långt är jag med...
Nu tänkte jag mer på känslan eller vad man ska kalla det.
Quote from Rasmus Olsson on 1 March 2010, 21:15den ena känns större än den andra
den ena känns större än den andra
Quote from Funbeat user on 1 March 2010, 21:18Du kan ju ställa många andra mått.
Sadeln inställning i längdled och höjdled.
Dessutom kan styret ställas på många olika sätt.
Så skillnaden mellan i ramstorlek på 2 cm är ganska liten,
jämfört med dessa justeringsmöjligheter.
Du kan ju ställa många andra mått.
Sadeln inställning i längdled och höjdled.
Dessutom kan styret ställas på många olika sätt.
Så skillnaden mellan i ramstorlek på 2 cm är ganska liten,
jämfört med dessa justeringsmöjligheter.
Quote from Funbeat user on 1 March 2010, 21:54Det var ungefär det jag var ute efter.
Det var ungefär det jag var ute efter.
Quote from Funbeat user on 1 March 2010, 22:55Är man mellan två storlekar så bör man ta den mindre.
Är man mellan två storlekar så bör man ta den mindre.
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 00:41absolut ta den mindre storleken, på lvg så har de mer erfarna cyklisterna mindre ramar, längre styrstammar och setback på sadelstolparna.
Hojen blir smidigare och rappare, men för motionärer så kanske en större cykel känns bekvämare. Kommer själv gå ner
absolut ta den mindre storleken, på lvg så har de mer erfarna cyklisterna mindre ramar, längre styrstammar och setback på sadelstolparna.
Hojen blir smidigare och rappare, men för motionärer så kanske en större cykel känns bekvämare. Kommer själv gå ner
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 08:01Det där med setback är en sak jag undrar över: jag cyklar ju lite mest för triathlon, och gillar att komma långt fram. Vad är vinsten med att komma längre bak? Nån biomekanisk fördel?
Det där med setback är en sak jag undrar över: jag cyklar ju lite mest för triathlon, och gillar att komma långt fram. Vad är vinsten med att komma längre bak? Nån biomekanisk fördel?
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 08:12Att man får tävla på UCI-tävlingar?
Att man får tävla på UCI-tävlingar?