Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Storleksfrågor om våtdräkt är frekventa här, och jag förstår varför - det är ju så individuellt. Vänder mig ändå med tillförsikt med just mina frågor till er som vet så mycket mer än jag om detta.

Letar billig våtdräkt för simning i öppet vatten. Är inge

Enklast är om du kan prova ut en våtdräkt i butik som passar. När jag köpte min skulle jag ha S enligt tabellerna, men i verkligheten så sitter L som en smäck.

Finns ett problem där: Vet inte en enda fysisk butik i Sverige som säljer den här

för mig var anvisning efter kilo mest rätt, trodde vidden var betydelsefull men dräkten töjer sig. Känns dräkten svår att få på sig är den bra efter ett tag imo.

Jag tycker det är viktigt att dräkten är så stor att man har bra rörlighet i axlarna. Min gamla dräkt är en Orca S2 och jag blev väldigt trött i axlarna - dräkten var för liten/stel så jag hade svårt att röra armarna. Har nu en 2XU som är betydligt bättre

Tack för råd. Finns kanske nåt tips om annat märke i samma prisklass men ändå ok kvalité som säljs i fysisk butik i Sverige så man kan prova?

Om du kontaktar lokala triathlonklubbar så kanske de har utprovning någon dag om de är sponsrade.
Vi i triatlon väst är sponsrade av TYR och de kom ner för ett tag sen och lät medlemmarna prova.
Med klubbrabatter så är priserna förmånliga.
Bor du i närhe