Quote from Guest on 13 June 2011, 06:36http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=14964244
(Garmin GF 305)
Sträckan som Funbeat beräknar är dryga 9 km, medan summan av intervallerna är 7,2 km. Jag önskar att Funbeat kunde använda den kalkylerade sträckan från klockan (7,2), gärna e
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=14964244
(Garmin GF 305)
Sträckan som Funbeat beräknar är dryga 9 km, medan summan av intervallerna är 7,2 km. Jag önskar att Funbeat kunde använda den kalkylerade sträckan från klockan (7,2), gärna e
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 06:46Jag har sett en skillnad sedan jag bytte från 305 till 405.
405:an får kortare sträckor än funbeat. 305:an hade alltid längre.Tittar man på Runkeeper så kan man justera efteråt. Man drar i linjerna och kan be den att följa vägen. Att skapa en runda har
Jag har sett en skillnad sedan jag bytte från 305 till 405.
405:an får kortare sträckor än funbeat. 305:an hade alltid längre.
Tittar man på Runkeeper så kan man justera efteråt. Man drar i linjerna och kan be den att följa vägen. Att skapa en runda har
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 07:19Hade du 305:an på 1-sek-registrering? 405:an har inte den möjligheten, och det kan förklara skillnaden.
Hade du 305:an på 1-sek-registrering? 405:an har inte den möjligheten, och det kan förklara skillnaden.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 08:28Det blir väldigt extremt om man simmar med 305:an.
Jag har fått sträckor som är 33% längre på FB än "verkligheten" (som redan är något för långa i klockan). När man importerar står först klockans data men när kartan läses in så räknar den om själv.
Det blir väldigt extremt om man simmar med 305:an.
Jag har fått sträckor som är 33% längre på FB än "verkligheten" (som redan är något för långa i klockan). När man importerar står först klockans data men när kartan läses in så räknar den om själv.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 08:30Aha, är det så det funkar! Synd att det inte går att hindra den från att räkna om från kartan. Hur mycket fel blir det förresten med Garmins siffror när du simmar?
Aha, är det så det funkar! Synd att det inte går att hindra den från att räkna om från kartan. Hur mycket fel blir det förresten med Garmins siffror när du simmar?
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 08:53Igår tog jag en runda i havet. Sträckan Garmin räknade känns inte helt fel. Jag mätte upp fågelvägen med google maps och kom fram till 2,68 km.
Den registrerar alltså punkter lite här och var men det känns som om Garmin filtrerar ut dem. Det verkar inte
Igår tog jag en runda i havet. Sträckan Garmin räknade känns inte helt fel. Jag mätte upp fågelvägen med google maps och kom fram till 2,68 km.
Den registrerar alltså punkter lite här och var men det känns som om Garmin filtrerar ut dem. Det verkar inte
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 09:41Lite OT: Pallar 305:an med att man simmar med den? Innebär det att jag kan sluta sukta efter 310XT och vara nöjd och glad med min 305?
Sorry för trådkapningen, jag har tyvärr ingen input att komma med vad det gäller Magnus problem.
Lite OT: Pallar 305:an med att man simmar med den? Innebär det att jag kan sluta sukta efter 310XT och vara nöjd och glad med min 305?
Sorry för trådkapningen, jag har tyvärr ingen input att komma med vad det gäller Magnus problem.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 09:42Om jag inte missminner mig, läste jag i en annan tråd att 305:an var vattentålig, men inte lämplig under vatten, d.v.s. funkar inte att simma med.
Om jag inte missminner mig, läste jag i en annan tråd att 305:an var vattentålig, men inte lämplig under vatten, d.v.s. funkar inte att simma med.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 09:50Det är riktigt. Blir väl snäppet bättre om man kör med mösstricket, kanske med plastpåse dessutom, men den är inte vattentät.
Det är riktigt. Blir väl snäppet bättre om man kör med mösstricket, kanske med plastpåse dessutom, men den är inte vattentät.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:01Jenny: Det var det jag hade för mig också. Jag får byta batteri i min gamla dykarklocka så kan jag i alla fall få en ungefärlig tid. 🙂
Fredrik: Mösstricket har jag varit inne på också, så det kanske får testas det med. 🙂
Jenny: Det var det jag hade för mig också. Jag får byta batteri i min gamla dykarklocka så kan jag i alla fall få en ungefärlig tid. 🙂
Fredrik: Mösstricket har jag varit inne på också, så det kanske får testas det med. 🙂