Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSträcka stämmer inte
You need to log in to create posts and topics.

12

Fortsättning på OT:
Jag har kört med billigaste ClasOhlssonklockan när jag simmade tidigare. Har galant klarat 2 innesäsonger och en utesäsong.

Jag stoppar in 305:an i en liten Zipseal-påse tillsammans med en bit frigolit som skall orka lyfta klockan i

Trycker det inte mot skallen och gör ont att ha en hård klocka under badmössan? Och varför ha frigolit i påsen om nu klockan redan sitter fast under en badmössa? Kanske när man ska pilla med den när man skvalpar i vattnet? Hmm. Intressant att läsa folks p

Angående simning med 305. Jag lägger min direkt i badmössan och det funkar finfint.

Trycker det inte mot skallen...? Nej, frigoliten jämnar ut lite.

varför ha frigolit i påsen? OM mössan skulle glida upp och klockan ut så hänger den i snöret runt halsen. Tyvärr är zippåsens hål väldigt känsliga och har man otur med armtaget kan den ryck

Kollade på kartan. Det är omöjligt att det är en km mellan lap 4 och 5. Och även mellan 5 och 6 ser kort ut. Där nånstans finns data som Funbeat får hjärnsläpp på.
Vilken sträcka registreras i Garmin Connect?

Zooma in lite på kartan så ser du var all sträcka kommer från. Det finns några stycken garnnystan där.

Ja till slut så... 🙂
Det hjälper alltså inte att zooma in max (som jag gjorde först) utan man måste dessutom scrolla runt lite innan FB till slut, och helt slumpmässigt, bestämmer sej för att visa alla banpunkter. Scrolla lite till och man har plötsligt

Det låter som konstigt beteende. För mig funkar kartan och rundan som förväntat när jag zoomar och panorerar. Vad jag kan se så finns det inga snörräta linjer heller. Använder du Internet Explorer?

12