Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStrech av vader
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar om det är någon som vet en bra övning som kör strech av vaderna. Idag när jag var ute och sprang så fick jag jätte ont. Senast jag sprang var i söndags så det var inte att jag hade träningsverk.

Tacksam för svar. 🙂

http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8232

En annan variant

Sätt upp foten mot fast föremål, luta kroppen in över foten så att det stramar i vaden. Först med rakt knä, sedan med böjt knä (ej visat på bild) för att komma åt djupa vadmuskeln.

B

Tack ditt tips jag ska prova det vid nästa spring tillfälle. 🙂

Hej, håller med Anders om att man gör så. Kan även ställa sig med det ena benet en bit fram och ha tyngden på detta benet för att vara avslappnad i det bakre. Det samma övning spm på länken, bortsett från att du inte håller i något. Hur mycket det tar be

Vilka bra tips :-). Jag blev bara så rädd när jag fick ont att det var mer än bara belastning när jag sprang. För några år sedan så bröt jag höger vad- och skenben och fick gå med gips i 8veckor. Efter det så springer/går jag lite mera ut med den foten. J

Jag har varit stel och haft lite smärta i min ena vad senaste dagarna också (gick dock över och gjorde ett lätt joggingpass igår).

Ett tips som jag fick av en kollega som springer mycket är att ställa sig på en kant och sakta lägga belastningen på en häl