Quote from Guest on 4 September 2007, 01:57Stark stress pga saker jag inte kan kontrollera har sugit ut all energi. Jag blir utmattad av småsaker som att promenera 1 timme eller en cykeltur.
Jag är helt frisk i övrigt och enligt alla prover. Frustrerade eftersom jag var i strålande kondis innan, m
Stark stress pga saker jag inte kan kontrollera har sugit ut all energi. Jag blir utmattad av småsaker som att promenera 1 timme eller en cykeltur.
Jag är helt frisk i övrigt och enligt alla prover. Frustrerade eftersom jag var i strålande kondis innan, m
Quote from Funbeat user on 4 September 2007, 02:07Idrottsmedicin
Överträning.Definition:
Vanligtvis avses ett tillstånd, överträningssyndrom, med försämrad prestation och trötthet. Ett förstadium, av lindrigare natur, kallas overreaching.Orsak:
Klassiskt orsakat av för kraftigt ökad träningsmängd.
Idrottsmedicin
Överträning.
Definition:
Vanligtvis avses ett tillstånd, överträningssyndrom, med försämrad prestation och trötthet. Ett förstadium, av lindrigare natur, kallas overreaching.
Orsak:
Klassiskt orsakat av för kraftigt ökad träningsmängd.
Quote from Linnea Persson on 4 September 2007, 07:34Du måste nog gå till botten med vad det är som stressar dig också och försöka åtgärda det, blir du inte av med orsaken till att du är stressad så hjälper nog inte vila i längden, tyvärr.
Du måste nog gå till botten med vad det är som stressar dig också och försöka åtgärda det, blir du inte av med orsaken till att du är stressad så hjälper nog inte vila i längden, tyvärr.
Quote from Funbeat user on 4 September 2007, 16:26Hej, Jag skulle rekomendera att prova stresshantering. Ett enkelt sätt till detta är att stänga av telefon och allt runt omkring sig. Ta tjugo minuter en halvtimma att bara ligga ner och slappna av, andas lugnt - in genom näsan - ut genom munnen -i lugna
Hej, Jag skulle rekomendera att prova stresshantering. Ett enkelt sätt till detta är att stänga av telefon och allt runt omkring sig. Ta tjugo minuter en halvtimma att bara ligga ner och slappna av, andas lugnt - in genom näsan - ut genom munnen -i lugna
Quote from Funbeat user on 5 September 2007, 07:30Vila och kämpa ned och analysera orsakerna till stress en i taget. Det finns viktigare saker än superkodition...
Du kan ju tänka på att eftersom du är i form så kommer det bli lättare att ta tag i det hela än om du hade petat dig i naveln hela 2007!
Lyc
Vila och kämpa ned och analysera orsakerna till stress en i taget. Det finns viktigare saker än superkodition...
Du kan ju tänka på att eftersom du är i form så kommer det bli lättare att ta tag i det hela än om du hade petat dig i naveln hela 2007!
Lyc