Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

För er som kommer ihåg skrev jag om försämrade resultat med min löpning - flera minuter på vissa slingor.
Nu har jag funderingar på att det var stressen på jobbet som utlöst mina försämrade resultat. Sista veckan innan semestern jobbade jag över 8 h och e

Stress kan ju helt klart vara en faktor men det är ju sakerna som kommer av stress, t.ex. sämre sömn, mat på mer oregelbunda tider och liknande som även kan vara orsaken till det gick sämre.

Känner igen mig i det du skriver. Tappade all motivation efter LL pga grym stress på jobbet. Fanns ingen tid att springa heller, jobbade på dagen med ett projekt och kvällar och helger med ett annat.
Samtidigt så tror jag i efterhand att min löpning/kond

För mig blir det lite paradoxalt tvärtom; ju mer jag jobbar desto mer tränar jag. Ett sätt att överleva stressen och koppla bort jobbet. Fast kvaliten på träningen blir kanske iofs inte den bästa.

För mig är inte 8 h övertid på en vecka mycket så jag skulle inte bli stressad av det. Kanske om det vore 8 h många månader i sträck utan möjlighet till återhämtning. Men alla är vi ju som tur är olika.

Stina. Det beror på hur själva arbetstiden såg ut. Hon kanske inte hann gå på toa ens och sedan behöva jobba över på det är säkert inte kul.

Jag vet hur hon känner sig.
Jag skulle haft fyra veckors semester innan jag skulle tävla i orientering i Sälen v

Det var inte roligt första dagen jag skulle tävla, att inte orka springa för att trycket över bröstet inte ville försvinna. Fick ingen luft.
Visst försämrar stress (negativ) prestationen!

Som tur är vi olika och reagerar på olika sätt. (Tänk om det fanns 1 miljard kopior av mig *usch*)
Jag är glad för din skull att du har upptäckt hur du reagerar på stress. Själv fungerar jag tvärt om. Att löpning kan släppa min stress och alla jobbiga kra

Yepp, det är så skönt med semester nu.
Fasar för hur det ser ut på måndag när jag skall börja igen... *huga*

För mig är det def så att stress på jobbet ger försämrad kondition. Förra sommaren sprang jag rätt mycket på semestern, många långpass på upp emot två mil bla. När det var dags att jobba igen var det stressigt från dag ett och på bara några veckor så stör

12